7 kommentarer Lägg till

  1. Trillingnöten skriver:

    Dessa måste jag testa i helgen! Verkar supergott!

  2. fokuseradenergi skriver:

    Till och med maken står och nallar av dem i köket 🙂 Nu har jag en batch redo för min tripp till Sthlm och kettlebellkurs i helgen! (Måste bara bli frisk först…)

  3. Beatatjata skriver:

    Undrar. Har hört (? Eller hittat på själv?) att man inte ska ha fett i återhämtningsmålet för att det saktar ner upptaget av protein och snabba kolisar, är det så?

    Dessa låter smaskiga men antar att de är FÖR goda för att passa in i min sockerfria månad… Eller kan de och dina proteinbollar kanske vara tillåtna nytto-snacks?! *försöker desperat få tillåtet godis att äta* 🙂

    1. fokuseradenergi skriver:

      Jag äter bara proteinbars i desperata situationer, ex kettlebell kurs eller är på jobbresa och kan inte bära med mig banan osv. Jag tycker dock att detta är ett bra återhämtningsmål med mina mått mätt, men föredrar ju alltid frukost direkt efter pga morgonträning 🙂
      Proteinbollar är jättebra mellis tycker jag. De håller mig nöjd, jag får i mig protein, bra fett från jordnötsmöret. De ser ut som vanliga chokladbollar så jag ”sticker” inte ut och ser annorlunda ut vid fikat 🙂 jag förvarar dem i frysen och stoppar en i handväskan på vägen ut.
      I några månader så bar jag med mig sportknäcke, makrill, keso mm till jobbet men du kan tänka dig hur rörigt det var.. Cykel eller bil till stationen (14 km), tåg i 1 tim och 40 min, promis till jobbet med 10 kg matpåse för att klara dagen..skratt. Så jag har gjort det enklare för mig nu och förmodligen lite tristare.
      Jag packar proteinshake fm och em för mellanmål och tar några mandlar om jag är mer hungrig. Till panikmåltid bär jag med mig nyttiga proteinbars men det är för goda för att njuta av vid annat än nödfall.. 🙂

  4. Beatatjata skriver:

    Jag har haft köpta p-bars vid några tillfällen och håller med, bara till nödfall för det är för gott (iaf några av de jag testat!). Hemmagjorda är såklart mycket bättre, jag ska testa både dessa och bollarna och ha i frysen för just de där nöd-tillfällena. Helt klart bättre än Snickers i alla fall!

  5. Etty skriver:

    Jag gör Olgas proteinbars, utesluter russin, sukrin och kanel dock. (det blir ju nästan som dina) och äter dem som återhämtningsmål efter träningen.

    1. fokuseradenergi skriver:

      @Betty – jag tycker att Olgas blev för söta och gjorde om dem:) Så vi fick nog samma recept i slutändan. 🙂

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s