Utvärdering intervallträning

Nu är jag klar! Det bästa med intervallträning är att det ger MYCKET poäng  i vår aktivitetstävling hemma, nu skojar jag förstås, men 72 poäng för en timmes träning är väl investerad tid 🙂 (jag sparar ju till nya gymprylar) Många kcal blev det i alla fall, 658 st.

Ok, tillbaka till utvärderingen. Det var svårt att hålla sig på EN specifik puls både uppe och nere, jag vill helst gå förbi 160 och så fort jag ville minska i puls så föll pulsen för långt ned, så det var en kamp att hålla pulsen på rätt nivå med ett himla rattande på crosstrainerns motståndsratt. För att bli lite tröttare så körde jag en maxpuls intervall i slutet och sedan körde jag på med låg puls tills 60 minuter hade gått. Visst är det snyggt med blå tejp på axlarna? (neeeej, inte så snyggt…)

2 kommentarer Lägg till

  1. Annie skriver:

    DU är så grymt duktig och inspirerande, jag är urkass på intervall träning men sugen på att börja med löpintervaller nu när jag väl kommit ut i spåret 🙂

    Hoppas ni har en fin lördagskväll!

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s