Mitt jul och nyårsprogram

Jag kommer att köra Jillans 30 dagars program från 23 december (om jag kan hålla mig från att börja tidigare) Det  är otroligt många olika övningar så bara att läsa in mig till en dags program är ca 20-30 minuter och ju längre i programmet jag kommer ju mer kommer jag att få leta andra övningar eftersom jag inte har alla maskiner hon pratar om.

Det är galet diversifierat, såsom 26 övningar per pass och då har man gjort ett varv av alla 5 cirklarna.. skratt. Några av övningarna ska göras ”until muscle failure” 🙂 Helt underbart uttryck.

Förutom att jag kör hennes program som har olika upplägg för varje dag dessa 30 dagar så att kroppen behöver gissa konstant så ska jag fundera lite på kosten. Vet inte vart jag landar där ännu, om jag går ALL-IN och kör hennes kostprogram eller om min trasiga självkänsla är lite bättre då så att det  räcker med att:

  • Dricka mycket vatten
  • Minimalt med salt
  • Äta var 4:e timme
  • Sova minst 7 timmar
  • Vila
  • Avstå helt från alkohol

Jag följer träningsprogrammet så jag vilar från styrkan när Jillian säger det men tar ledigt från kostprogrammet julafton och nyårsafton.

Om jag är frisk och pigg så kör jag stretch eller steady state cardio de dagar det är vila från programmet.

Jag ska vila mycket, virka mormorsrutor framför brasan. Eventuellt så kanske jag börja läsa till kostrådgivare på distans och i så fall så kanske jag får läsa lite sådant, vi får se 🙂 Jag ska INTE byta karriär, men läser ju ändå om detta i parti och minut och kanske lika gärna kan läsa in det på riktigt?

Betty är klar med sitt julprogram, hur är det med er andra?

4 kommentarer Lägg till

  1. Kul med distanskurs! Låter också härligt med ”jullov”, det har inte jag direkt. Jobbar mellandagarna, ledig veckan efter nyår men då jobbar maken och alla med barn vet att det inte direkt är ledighet att vara hemma med kids :-). Men mysigt, förstås!

    Nu har jag spanat in ditt mag-program och stulit delar av upplägget. Ska göra en mag-cirkel à la Lotta fast med övningar som inte involverar axeln, får väl se hur det går!

    Julplaneringen är också klar, som du vet, men med en liten twist, skriver om det imorgon!

    Jillian-programmet låter för övrigt helgalet men om du genomför det ska det bli intressant att höra din utvärdering sen!

    Hur går det med din axel?

    OCh en till fråga: Kan inte du skriva hur lång tid du tränat när du beskrivit dina pass? Från start med uppvärmning till efter stretchen. Funderar på hur mycket jag ska kunna träna (i tid) på mornarna längre fram och behöver någon slags referensram 🙂

    Kram!

    1. fokuseradenergi skriver:

      Hej Härliga Beata! Om du ser bilderna med mina pulsdiagram så ser du exakt tid per del av passet. Det står crosstrainer för uppvärmning, styrketräning för passet, och sedan stretch 🙂 Supertydligt, trodde jag. skratt. (längst ned på bilderna) Min axel är nu 2 axlar och de är dåliga, kan inte ta på och av mig BH mm, det får mannen göra. Det är dock just de rörelserna som gör ont, så jag gör det som funkar. Längtar att få läsa om ditt julupplägg. Massor med kramar!!!!!!!!!!!!

  2. Det låter väldigt spännande och jag är sugen måste jag säga 🙂 Får ta en liten funderare i veckan. Jag har precis börjat läsa en baskurs online och det är så spännande! Tycker absolut att du ska läsa 🙂
    KRAM och SOV GOTT!!!

  3. Beatatjata skriver:

    Haha, förlåt, har inte kollat så noga på de där bilderna eftersom jag inte förstår pulsgrejer 🙂

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s