Torsdag

Godmorgon!

Sovit gott? Jag har sovit en hel natt, åååhh så skönt. Igår var en trött och svag dag på många plan, låga energinivåer, kostval (åt popcorn och 1 kula Ben and Jerrys….. Så idag svullen pga salt och kolhydrater) Glassen var soooo worth it men popcornen var alldeles för salta (OLW) mm….

Jag ska vara hos naprapaten med mina axlar klockan 8 idag så jag fick gå upp kl 6 på en ledig dag för att köra mage, jag väntar med HIIT passet tills jag kommer hem igen.

Uppvärmning crosstrainer

  • Cirkel – 3 varv
  • Bålvridning stående med medicinboll   – sida till sida 30 totalt
  • BodyPress dipbar – knäna upp och åt sidan – höger vänster (Sååååå jobbigt – det blir inte lättare? Jobbigast för händerna dock)
  • Rysk vridning med medicinboll – kläm fast medicinboll mellan benen, ligg på rygg med armarna rakt ut som i ett kors. Gå ner med benen åt höger och sedan vänster. Stanna till uppe varje gång (nederdel mage, sneda bukmuskulaturen)
  • Bensänk med medicinboll (Ligger på rygg, benen rakt upp med medicinboll emellan fötterna, gå ner med raka ben, stanna precis ovanför marken, gå upp igen)
  • Fällkniven på pilatesboll (över och nedre del av mage)

Efter cirkeln så körde jag en övning där jag ligger raklång  på rygg, håller löst i något bakom huvudet (för mig blev det bodypress dipbaren) och går med raka ben upp och till höger, byter sida. Sedan 1 minut planka men plankor gör för ont i axlarna just nu.

Aktivitetspoäng: 30 (kommer fler med intervallerna)

Kcal: 231

Nu äter jag Keso mini med naturell yoghurt, 1 liten banan och lite hemmagjord musli.

Vi hörs efter HIIT passet! Berätta om er morgon/dag! Kram!!

10 kommentarer Lägg till

  1. Trillingnöten skriver:

    Du får gärna förklara den där sista grejen du gjorde igen! Jag förstod inte riktigt och den verkade intressant och bra 🙂 Glass är gott och helt klart värt lite extra dagen efter 🙂

    1. fokuseradenergi skriver:

      Hej Trillis! Menar du fällkniven eller näst sista övningen? Om det är näst sista övningen så kan jag inte ens fota och visa för jag tror inte att jag får göra den för naprapaten just nu. Men ligg raklång på rygg, håll i något bakom dig, ett soffben eller bordsben. Håll ihop fötterna och benen, lyft benen rakt upp och åt höger (så högt upp du kan ) och gå sedan ner med benen igen, nästa gång går du upp åt vänster på samma sätt. Hjälpte det? Kram!

  2. bodycomf skriver:

    Åh, jag har verkligen slääääääpat mig ur sängen idag. Tur det är vila på schemat! Ska planera färdigt januariupplägget och är taggad till tänderna. Och igår stretchade jag! Ja, du läste rätt!
    😉 Snodde din idé med det där att sätta timern och körde runt 25 minuter. Skönt!!!

    Hoppas det går bra med axlarna hos naprapaten!

    1. fokuseradenergi skriver:

      Vad bra du är Helena 🙂 Stretch – jag ler brett och är stolt över dig 🙂 Skönt att du vilar ordentligt, är supernyfiken på ditt januari upplägg:-) Kram!

  3. Din. Kropp.

    OMG!!

    Om jag skulle få för mig att kämpa så hårt så ska jag ha din kropp som målbild. Fast jag kommer nog stanna en bit från det, och vara nöjd ändå :-). Du är så snygg!!

    1. fokuseradenergi skriver:

      Tack bästa Betty och Beata 🙂

  4. stepup2fitness skriver:

    Jag säger bara WOW!!! Du är i mål!!!!!

  5. Therese skriver:

    Du är så bra!! Dina axlar och mage!! Snygg topp dessutom. Här vilas det idag, förkylningen är värre + att lillemannen varit vaken i natt. Han kunde inte andas genom näsan, otroligt förkyld han med. Jag hade tänkt ta en hel veckas vila nästa vecka, jag har aldrig upplevt hur det är att ha en träningsfri vecka OCH samtidigt vara FRISK. Jag får nog inte det denna gång heller. Får nog tänka om att vila tills på söndag och köra igång med nytt EGET program på måndag. Wiiiiiiiii, spännande. 😀 Kram

    1. fokuseradenergi skriver:

      Ledsen att gullisen och du är sjuka, Therese.. Toppen är den jag bytte in på Stadium (Julklapp från gullungen, han hade köpt 2 sportbh:ar för någon med mycket större bröst än mig:-) ) Vila ordentligt. Vill så klart höra allt om ditt program! Kramisar! Vila nu!

  6. Therese skriver:

    Och förresten, tack för tipset om att gurgla halsen!

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s