Torsdag:-)

God morgon alla härliga!

Jag är såååå trött på mornarna, jag undrar när jag ska bli pigg igen? 🙂

Nu efter träningen så känns axlarna mycket bättre, det är så viktigt att vi rör oss och använder de kroppsdelarna som ska läka. Om vi bara sitter hela stilla och är stela så blir det ingen genomblödning och det blir bara värre…

Aminosyror + kaffe och sedan körde jag (fortfarande halvsovande… ) – ( det blev lite avbrott för gullungen skulle till skolan mm så halvfokad träning):

Överkropp m rehab
Cirkel 1 – Redcord/matta – REHAB – 8 rep – 3 varv
•    Superman (gå igenom) (endast för att få ordentlig genomblödning i axlarna) (redcorden gör att musklerna inte hjälper till utan att redcord banden leder övningen perfekt så att det bara bli en genomströmning
•    Stå med foten bak på träningsbänk som inför bulgariskt utfall men sätt handen bakom nacken och gör axelrotation så långt bak och så långt fram man kan komma. (Viktigt att få med hela  kroppen)
•    Stå på alla fyra – sätt ena handen bakom nacken med armbågen rakt ut, gör rotation och låt hela bålen följa med.
•    Ligg på mage på golvet. Benen lite isär, armarna med 90 graders vinkel i armbåge. Lyft upp (ryggträning med stabilitet för axlarna)
•    Samma som ovan men lyft bara ena axeln i taget.

Cirkel 2 – 8 rep – 3 varv
•    Skivstångsrodd med omvänt grepp
•    Shrugs med skivstång (framför kroppen) Lyft axlarna bakåt snarare än uppåt, tänk på att skulderbladen ska nypsa)
•    Bicepscurl med lättare hantel
•    Hammercurl med lättare hantel
•    Tricepspress med hantel med knä på träningsbänk (pressa bakåt) – vågade öka lite på vikterna idag
•    Rodd med kettlebell med ena knät på träningsbänk

Mage/Core
Cirkel  – 3 varv
•    Bålvridning stående med medicinboll – sida till sida – 20 st – bredbent och stilla från höfterna och nedåt.
•    Rysk vridning med medicinboll – kläm fast medicinboll mellan benen, ligg på rygg med armarna rakt ut som i ett kors. Gå ner med benen åt höger och sedan vänster. 10 st per sida. Stanna till uppe varje gång (nederdel mage, sneda bukmuskulaturen) (När ni ligger på golvet så flytta benen från dig med knäna i 90 grader vinkel så blir det såååå mycket jobbigare)
•    Bensänk med pilatesboll (Ligger på rygg, benen lätt böjda med medicinboll emellan fötterna, gå ner med raka ben, stanna precis ovanför marken, gå upp igen) 8 st
•    Stå rak med kettlebell i ena handen och gå upp och ner med den längs sidan, byt hand och gör samma sak. 8 st per sida
•    Fällkniven Special (fötterna i redcord 10-15 cm över golvet, bröst/överkropp på pilatesboll med händerna endast för balansen i backen)
o    Rak fällkniv 8 st
o    Fällkniv åt sidorna 8 st
•    Ligg på rygg på golvet, böjda ben i 90 graders vinkel, sätt hantel mellan fötterna och gå upp och ner med fötterna – 8 st

Nu äter jag kesella 1%, lite naturell yoghurt för att späda ut så konsistensen blir roligare, hemmagjord musli + banan + massor av vitaminer…

Hur  mår ni idag? Kram!!!!

11 kommentarer Lägg till

  1. stepup2fitness skriver:

    Hej Lotta! Trött är jag också och hungrig!!! Idag är jag hemma med lilla tjejen, försöker få lite gjort men det är inte så lätt. Nu vill hon färglägga efter siffror och då måste jag göra som fröken brukar… ”du är inte så bra på det här ”säger hon 😉 Hoppas du får en bra dag Lotta och tack för tipset om spartan leverans, det gick att ordna! Kram!

    1. Hej Vännen! Sitter och äter päron och jordnötssmör och dricker varannan klunk vatten och varannan klunk kaffe. Trött! Rolig gullunge du har 🙂 Vad roligt att Spartan leveransen gick att fixa. Olof är BÄST! 🙂 Nu har jag ca 300 poäng kvar till nytt inköp till gymmet 🙂 Vad ska jag välja? Latsdragsvarianten? Kramisar!

  2. bodycomf skriver:

    Jag hade ju en sån där trötthetsperiod runt jul, men nu är jag pigg och alert igen! Får se hur länge det håller i sig?! 🙂 Träningen avklarad, också lite halvfokuserad som du såg… Ska bli spännnande att se vad du köper för dina poäng snart!! Du får helt enkelt anlita någon att bygga en ny lokal för alla dina saker snart! Eller bjuda in grannarna att köpa medlemskort på ”ditt gym” 🙂

  3. Pia skriver:

    Måste nog prova dina magövningar nångång. Vet du, jag lagade din crunchy mysli idag. Har lagat den förr också, jättegod. Men idag glömde jag att ringla över agavesirap så den blev lite smaklös 😉 Nå, får ringla sirap på sen då jag ska äta det.

    1. Jag har också gjort muslin idag, men kom ihåg sirapen, tack och lov 🙂

  4. Anna B skriver:

    Alltså jag kanske är trött eller puckad elller både och just nu men jag fattar inte riktigt den sista magövningen. Ska jag sträcka ut benen så att fötterna kommer längre ifrån mig eller ska jag sträcka upp dem mot taket eller vart ska jag?

    Jag planerar ett ben/mag-pass imorgon och jag tänkte sno några övningar av dig:)

    1. Hej! Har du TRX eller redcord? I så fall så ser du övningen med stora rumpan på bilden idag 🙂 Bröstet långt fram på pilatesbollen och fötterna redcorden. 8 st drar jag in knäna rakt in mot bröstet och sedan 8 st per sida med benen tillsammans. Har du INTE redcord/TRX så står du i planka men har fötternas ovansida på en pilatesboll, och drar in benen rakt mot magen så att fötterna byter läge på bollen och sedan rullar du ut igen. Bild här:-) . Det är inte jag på bilden här.. Övningen är galet mycket värre i TRX/redcord. Lycka till! Kram!

  5. Anna B skriver:

    Förlåt, jag var otydlig, jag menar den sista övningen i texten, alltså den med hanteln mellan fötterna. Ska hanteln röra sig upp och ned mot golvet? Knäna i samma position hela tiden?

    1. Hej igen Anna! Jag ligger vanligtvis på träningsbänk men har lite svårt att hålla mig fast pga axlarna. Så nu ligger jag plant på rygg. Jag drar upp knäna så att de är böjda, lyfter fötterna lite och sätter en hantel mellan fötterna. Ner med huvudet igen så att jag ligger plant mot golvet, och rör fötterna upp och ner, svanken måste hela tiden vara i backen, och eftersom detta är ny övning så blir det en liten rörelse för mig (benen är fortfarande böjda)

  6. Anna B skriver:

    Det var så jag tillslut kom på att jag skulle göra 😉 Har ingen träningsbänk så det blev plant på backen här också men det räckte;) Gjorde Beatas bencirkelpass (som är från dig?) bägge cirklarna tre varv och sedan din magcirkel (fast utan record-grejen) två varv och sedan vaknade kidsen. Känns gött! Kram

    1. Härligt Anna:-) Vad roligt att höra:) Idag vilar jag men imorgon blir det benpasset och sedan cardio på eftermiddagen. Njut av fredagen 🙂 Kram!

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s