Tisdag

God morgon!

Idag var det ben och rumpa-träning som gällde, och jag vet inte om det var exalteringen över detta faktum som gjorde att jag vaknade tidigt eller om det var något annat?

Det gäller att hålla tempot uppe i passet för annars drar tiden iväg och jag hinner max träna 60 minuter före jobbet så svetten sprutade! Jag hann  med 10 min cardio som avslutning före stretchen. Nu är det grötplättar och banan och kanel + vitaminer och sedan åka iväg till tåget..  Underbart att ha gullungen hemma igen..  I morse när jag smög ut från sovrummet för att gå ner och träna så hör jag från gullungens rum:  -”Kör hårt, mamma!”

Jag körde lite av morgonträning framför Biggest Loser Säsong 13 och resterande framför nyheterna, men bara den lilla biten jag sett av nya säsongen ger mersmak. No Excuses – Bob är galet irriterad på alla bortförklaringar och ännu mer irriterad på den andra tränaren och jag NJUTER!

Kram!! Vad händer hos er ??

Ben- 3 ggr per superset

  • Uppvärmning; Gå igenom redcorden med armar som följer banden. Crosstrainer 5 minuter
  • Box Jump + Utfall med hantlar – 10 st av vardera och sida
  • Knäböj med kettlebell + Deadlift kettlebell – 10 st per övning
  • 10 st Burpees
  • Hoppande knäböj med hantlar + Knäböj på ett ben med andra foten bakom i redcord – 10 st
  • Djupa knäböj med kettlebell med pilatesboll bakom ryggen (mot väggen) – 10 st
  • 10 st Burpees
  • Benlyft utanpå (utsida höft och lår) + Benlyft inåt (insidan lår) –  10 st per ben i Trainern
  • Framsida lår i Trainern + Höftlyft på boll – 10 st

Avsluta med:

  • Fyllde på med cardio steady state tills 55 min hade gått
  • Sista 5 minuter stretch
  • 564 kcal och 54 aktivitetspoäng

23 kommentarer Lägg till

  1. Trillingnöten skriver:

    Härligt!! Jag gillar att din lillkille uppmuntrar dig så! Det är fantastiskt kul 🙂 Vilken sötnos!

  2. Bra jobbat! Och härligt med uppmuntran :-). Mini-förkyld här, drar ner mitt tempo lite idag och kör med låg puls, blir nog bra. Och så diverse förberedelser för imorgon, ska hinna träna innan tåget går ju 🙂 Kram!

  3. stepup2fitness skriver:

    Vad söt han är 🙂 Bra jobbat Lotta, du är grym på morgonträning!
    Ha en toppendag! Kramisar!

  4. Elgot skriver:

    Härligt med en egen fan-club 🙂 Fint av honom!

    Jag gillar också Bob, han är verkligen en toppentränare.
    Ha en fin dag. Kram

    1. Hej Elgot! har du sett honom i Säsong 13? Väldigt roligt att se arg Bob.. 🙂 Kram

  5. Therese skriver:

    Härligt jobbat!! Vad söt han är T, men han somnade om va? 😀 Idag blir det en pw och förberedelser inför morgondagen, packa, stryka, fixa mellis och ”middag”. Ses i morgon! 🙂 Kram

    1. Nej, han somnade inte om.. Han låg i sin Fat Boy och tittade på någon barn-TV-serie när jag kom upp igen.. Han är lika morgonpigg som mamma:-) Kram!!! Ses snart!

  6. Jessica skriver:

    Härlig morgonträning som vanligt! 🙂

  7. bodycomf skriver:

    Det där benpasset verkar vara rena rama lyckopillret ju! Jag har kört rygg idag, och jobbar nu. Eller ja, jobbar och jobbar… 😉 Lite halsont, men fruktsallad och positiva tankar ska nog råda bot på det! Hoppas du har en kanondag!!

  8. Maria S skriver:

    Söt han är din son. Sitter och ska in till naprapaten, kunde knappt gå på vänsterben imorse. Körde nya benövningar på gymmet igår och i kombination med ridning hände ngt. Tror träningsvärk men det gjorde ont på ett annat sätt och bara på ena benet. Så han får titta får vi se. Känns lite bättre redan…
    Kram

    1. Oj Maria:-( Vad trist!! Vad bra att du åker till naprapaten och inte går och väntar.. Håller tummarna för dig! Kramar!

      1. Maria S skriver:

        Tack, det gick bra. Han trodde oxå grym träningsvärk 🙂 Men han masserade, stretchade, knäckte lite och kollade igenom mig. Känns bra! Benet var betydligt bättre redan när jag kom till honom och nu ännu bättre. Jag vilar idag så kroppen får återhämta sig efter allt knådande 🙂
        Kram

        1. Skööönt!!!:-) Vila och mys lite:-) kram

  9. Pia skriver:

    Härlig kommentar av din pojke 🙂 Jag tränar nästan alltid på kvällen då barnen sover ( de lägger sig rätt tidigt). Men ibland tränar jag då de är vakna. Har inget eget gym som du, tränar i vardagsrummet. Nu har ungarna lärt sig att det inte lönar sig att hemskt mycket prata med mig då jag håller på. Speciellt inte om det ärvfråga om ett bodyrockpass eller annat med mycket flås. Det går ju inte att prata då. Så om nån av småsyrrorna säger något åt mig säger storebror att man inte ska prata med mamma nu då hon tränar, hon kan inta prata då 😉

    1. Hahaha, vad härligt Pia!:-) Jag känner igen mig! kram!!

  10. Västgötskan skriver:

    Wow, vilket pass! Härligt! 🙂

  11. Pia skriver:

    Gör du passet så att du först gör alla 3 set box jumps+utfall och går sedan till nästa övning? Eller gör du ett set av varje och gör så 3 varv? Förstår du hur jag menar…

    1. Hej Pia! Jag kör övning 1 + 2 i 3 omgångar och sedan går jag på nästa övning… 🙂 Kram!

  12. Pia skriver:

    Tack för snabbt svar :-).
    Ska köra passet nu.

  13. Ann-Louise skriver:

    Hemma med Liten sjukling idag igen, men ändå ganska mysigt… Har hunnit gosa massor, tittat på film och så har jag läst ett par tidningar (som jag sällan hinner med). Träning hann jag oxå med 🙂

    1. Härligt Ann-Louise, äääälskar mys med gullisen men han är stor nu och vill inte det så ofta.. Glad att du har förmågan att njuta av det.. Kramisar och bra jobbat med träningen:)

  14. Pia skriver:

    Härligt pass 🙂 Nu är jag helt svettig och slut. Modifierade lite då jag inte har en Trainer. Använde gummiband istället.

    1. Roligt att du fick ihop det:-) Kram

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s