Lördag – hög som ett hus

Good morning Sweden! Åhhh vilken morgon!!! Jag har haft bästa träningspasset FOREVER, tror jag. Känslan var lite som att vara på Gröna Lund  (Ok jag är lite halvhög på endorfiner…) Men passet känns så roligt och omväxlande eftersom det är så olika övningar och redskap för varje del. Sista omgångens burpees blev hälften jumping jacks pga trötthet, jag använde axlarna för mycket. Jag ska också säga att mina burpees nu är mer att slänga mig platt på magen och sedan upp igen, så lite axlar som möjligt är målet men MAX flås.

Före passet blev det aminosyror och kaffe som vanligt och nu är det fri måltid, hembakat surdegsdinkelbröd med kokt ägg.

För er som undrar över filmen igår så var den ok , varken mer eller mindre. Många av mina kompisar suckar och stönar över Persbrandt och jag bara väntade på DEN scenen när han står där och visar sin nya fina kropp och jag måste erkänna att jag väntar fortarande.. Mycket produktplacering var det och mycket popcorn, men inte så många som jag trodde. Kanske hälften 🙂

Idag är det lördag med lite hemmafix och mycket mys. Jag tror att jag ska köra vedeldad bastu både idag och imorgon:-)

Vad händer hos er? Hur mår ni? I kropp och själ? Lika endorfin-höga som jag? 🙂 KRAM!!!!!

PS. Jag ÄLSKAR mina nya manick!!!!!

PS 2: Bifogar bildbevis på rumpa!

Ben- 3 ggr per superset

  • Uppvärmning; Gå igenom redcorden med armar som följer banden. Crosstrainer 5 minuter
  • Box Jump + Utfall med hantlar – 10 st av vardera och sida
  • Knäböj med kettlebell + Deadlift kettlebell – 10 st per övning
  • 10 st Burpees
  • Hoppande knäböj med hantlar + Knäböj på ett ben med andra foten bakom i redcord – 10 st
  • Djupa knäböj med kettlebell med pilatesboll bakom ryggen (mot väggen) – 10 st
  • 10 st Burpees
  • Benlyft utanpå (utsida höft och lår) + Benlyft inåt (insidan lår) –  15 st per ben i Trainern
  • Framsida lår i Trainern + Höftlyft på boll – 15 st

Avsluta med:

  • Fyllde på med cardio steady state tills 60 minuter hade..
  • Sista 10 minuter stretch

21 kommentarer Lägg till

  1. bodycomf skriver:

    Ååååååh!!! Vilken tur att jag kollade in här hos dig nu, innan jag ska iväg till gymet. Nu blev jag lite mer peppad inför mina maxtester. Vilken perfekt start på lördagen du fått! Hoppas dagen fortsätter lika bra 🙂

    1. Jag lääängtar efter ditt inlägg efter gymbesöket, Helena! Massor med kramar!

  2. Jessica skriver:

    Härligt att du fått en sådan bra start på dagen! 😀 Lite smått avundsjuk faktiskt, ser ut som ett kul pass och jag skulle inte ha något emot lite träningsendorfiner just nu! 😛

    1. Hur mår du idag? Hoppas att du får en häääärlig dag:-)

      1. Jessica skriver:

        Det är inte tipptopp här direkt, täppt och småfebrig. Har ett online-seminarium hela dagen idag, annars hade jag nog inte klivit upp över huvud taget 😛

        1. Jag förstår 😦 Med tanke på vart du bor så kanske Dayquil och stoooor non-fat latte med triple shot espresso från Starbucks med kanel? (Jag är inte alls avundsjuk..:-) ) Kram och krya på dig!

      2. Jessica skriver:

        Jag är i Sverige tills 4 mars, men tro mig – jag har försökt fått min pojkvän att skicka över både det ena och det andra 😉

  3. Trillingnöten skriver:

    Vilken energi jag fick från det här inlägget! Jag blir alldeles hög själv 🙂 Hahaha…Trist det där med filmen. Hade gärna sett persbrandt halvnaken faktiskt…Därför skulle jag gå och se filmen, men nu vette tusan!

    1. Hej Trillis! Han visade kroppen vid något tillfällen men jag var inte så imponerad, men du kanske ääälskar det? Glad att du är piggare nu! kramisar!

  4. stepup2fitness skriver:

    Wow vilken morgon. Glad för din skull och avis samtidigt … jag vill också kunna köra tuff benträning! Är även impad av att du orkar hålla på så länge, kallas disciplin eller hur?
    Idag vilar jag igen, det känns som om jag vilar jämt nu när jag splitar kroppen 😉
    Ha en bra dag! Kram.

    1. Hej darling Betty! Är fortfarande galet impad av din rygg igår!! (lästips! gå till bettys blogg och kolla hennes resultat) Vi kan byta avundsjuka, jag vill träna axlar/rygg och du vill träna ben, så byter vi om ett tag ? 🙂 Hoppas att du får en härlig dag!! kram

      1. stepup2fitness skriver:

        JAAAAA, det gör vi 🙂 Stor kram!!

  5. Hej grymmaste!

    MMMM rumpa! Tafs-varning utfärdas här med. Det kommer bli en orgie Stockholm sent ska glömma.

    Verkar som ett urkul pass! Jag önskar såååå att vi hade tid att träna tillsammans, tänk vad kul…. Först ett mamma boot camp med Betty i lämplig park, sen kunde du piska oss på nåt gym, sen kan vi ta en beatatjata-fika 😀

    Också hög på endorfiner, varit och simmat och jag äääälskar det. Njuter verkligen! Vilodag, men perfekt aktivitet. Och axeln funkade bra så jag drog så mycket jag kunde med armarna. Måste testa att göra burpees (fortfarande inte vågat!!) men kan ju inte göra armhävningar (även om axeln varit bra…) så det där med att slänga sig platt låter lockande… Får se! Så sugen på att dra igång ordentlig överkroppsträning snart men får försöka skynda långsamt.

    Kram!

    1. Hej Underbara! Härligt att du kan simma, jag skulle nog drunkna direkt med mina axlar.. Kan ju inte ens ta av eller på mig sport BH själv 🙂 Hoppas att du kört försiktigt och kommit fram till Göteborg ordentligt. Nu är det dags för burpees Beata, jag är helt säker på att du kommer att älska dem! Massor med kramar! Ser framemot tafs på rumpan på onsdag! Kram!!! 🙂

  6. AmandaP skriver:

    I dag blir det aktiv vila….det behövs, hela kroppen har träningsvärk- hade brorsan här i går kväll och han ville ha tips på övningar att göra hemma, och jag var inte sen med att visa honom både det ena och det andra, hi hi, vågar inte ens tänka på hur ont han måste ha i kroppen! I dag har jag hunnit vara ute i pulkbacken med tjejerna och druckit varm chokladmjölk, mums! Ska sätta mig och kolla igenom lite nya recept hos er bloggare:-)
    Ha en bra dag!

    1. Vad mysigt att brorsan ber om övningar, COOLT! Skönt att ni har så mycket snö! Gävle brukar ha mycket snö men det är glest i år.. Om du hittar några bra recept så får du gärna tipsa. Jag ska baka en variant på chokladmuffins (bara baka en …) till mig, en med rena och bra ingredienser. Kram och trevlig kväll!

  7. Therese skriver:

    Hej hej!! Vilket härligt pass. Undra om jag ska testa det på måndag då jag kör ben? Men kommer jag kunna gå på onsdag då? Ha ha. Har varit tillsammans med dottern på gymnastik i förmiddags. Nu hade jag tänkt gå på en pw, men det snöar en massor så jag tror jag tar på crossen i stället. Har inte tillräckligt bra skor till snö-pw. Har ni egen vedeldad bastu? För något år sedan köpte vi en flotte som har bastu, den ligger i året om och det är så mysigt att gå ner till vattnet och kunna basta när vi vill. Fria måltider ikväll, oxfile med potatisgratäng + ett glas rött. Det är jag värd efter att skippat fria måltider en vecka. 🙂 Ha en härlig lördagkväll. Kram

    1. Hej Therese! Vi har egen vedeldad bastu på gården och vi har en på bryggan i samfälligheten också. Vi älskar att basta och jag sitter längre där och myser med bara brasans sken som ljus. Love it! Jag ska också ha fri måltid, kamut vete + fläskfile + currysås + banan + ananas + grönsaker.. Klart du är värd mys! Du var en knockout på bilderna så jag antar att du inte tänker på vikt längre utan kanske mer på träning mm? Massor med kramar och njut av kvällen!

  8. redefined2012 skriver:

    Wooho vi är på samma endorfinplanet idag! Kram

    1. Härligt! Glad för oss:-)

  9. Ann-Louise skriver:

    Låter som ett kul och jobbigt pass – ska prova någon dag! Jag är SÅ himla glad för alla träningstips och recept som ni lägger ut, så stort TACK!!!

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s