Tisdag – ajajajaj

Ojojoj, vilken träningsvärk! Jag har ont nästan överallt, armar, axlar, mage, rygg, ALLA delar av ben och rumpa. När jag vaknade imorse så tänkte jag att om jag  bara tar mig ner till gymmet och står lugnt på crosstrainern så är jag bra.. Men när jag kom in i gymmet så piggade jag på mig och körde igenom benpasset och hann till och med stretcha i 10 minuter. MYCKET NÖJD! Nu äter jag frukost (grötplättar och banan och vitaminer) och ska snart till tåget.

Angående min kommande LUGNA helg så är jag en  bit på vägen; igår kväll på vägen hem från tåget så tvättade jag bilen OCH köpte ny popcornmaskin. Denna gången en luftpoppare som många ska säga gör att popcornen smakar sågspån, vi får väl se.. Jag gillar ju annorlunda saker. Provpoppade några korn och jag tycker att de verkar bra och maken att det var superilla. Ikväll ska jag städa bilen, tvätta, och preppa och plocka för städningen imorgon. Sedan blir det slapp i soffan som vanligt.  Är helt färdig när jag kommer hem på kvällarna.

Tack för fin feedback  igår! Massor med kramar! Hur mår ni? Vad händer hos er?

Ben- 3 ggr per superset
•    Uppvärmning; Gå igenom redcorden med armar som följer banden. Crosstrainer 5 minuter
•    Box Jump + Utfall med hantlar – 10 st av vardera och sida
•    Knäböj med kettlebell + Deadlift kettlebell – 15 st per övning
•    10 st Burpees
•    Hoppande knäböj med hantlar + Knäböj på ett ben med andra foten bakom i redcord – 10 st
•    Djupa knäböj med kettlebell med pilatesboll bakom ryggen (mot väggen) – 10 st
•    10 st Burpees
•    Benlyft utanpå (utsida höft och lår) + Benlyft inåt (insidan lår) –  15 st per ben i Trainern
•    Framsida lår i Trainern + Höftlyft på boll – 10 st
Avsluta med:
•    •    Sista 10 minuter stretch

14 kommentarer Lägg till

  1. Trillingnöten skriver:

    Oj! Först var jag rädd att du kanske gjort illa dig med tanke på rubriken!! Men det var ju för väl att så inte var fallet 🙂 Träningsvärk är bra mycket ”skönare”!! 🙂 Själv är jag nästan helt frisk och det är jag glad för!!

    1. Jätteglad för dig, Trillis, och GRATTIS till vinsten! Vill höra ALLT om din fokusmånad:-) Kram!

  2. beatatjata skriver:

    Bra jobbat! När jag väl kan träna igen kommer jag också ha ont överallt. Tänk efter kb-kursen på lördag… Hjälp!

    Vad hade du för popcornmaskin innan? Vi har en big popper (obh nordica) som jag gillar, räcker med väldigt lite olja för att det ska poppa bra. Jag behöver olja för att få saltet att fastna men du gillar ju inte när de är så salta så luftpoppade funkar säkert :-).

    blir så inspirerad av ditt preppande för att få så lugn helg som möjligt! Just denna helg ska vi till Gbg men nästa helg tänker jag se till att preppa ordentligt i veckan. LUGNT blir det ju aldrig riktigt, med två barn att underhålla, men då kan vi fokusera på mys (simhallen, åka skridskor, mysa med vänner osv) istället för på måsten och städning och sånt. Me like! Vi har ju alltid torsdagsstädning och nu när vi delar på föräldraledigheten blir tvätten tvättad regelbundet under veckan så om jag bara ser till att göra matplanering och storhandling i god tid så borde nästa helg bli riktigt bra!

    Kram!

    1. Godmorgon Beata! Japp, jag hade en Big Popper men den delen som håller ”armen” gick sönder 😦 Så jag provar annan maskin nu, jag skulle nog kunna ”duscha” popcornen med lite olivolja från min oljesprayflaska om jag vill få fast fler saltkorn:-) men kanske de duger som de är, inte omöjligt. Jag hann även köra tvättmaskin och diskmaskin, köpa frimärken på pressbyrån på stationen OCH vika in tvätten imorse. Galet effektiv. Ikväll brukar orken tryta så lika bra att passa på … Glad att du ska få gå på kurs på lördag, och jag fnissar när jag tänker på vilken träningsvärk du kommer att ha på söndag:-) Kram!!!

  3. AmandaP skriver:

    Träningsvärken från cirkelfysen i går börja komma smygande..ett riktigt roligt pass där man blandade styrkeövningar med puls övningar i olika stationer, jag hamnade med 4 män i 50 års åldern, vad vi peppade varandra. Minus skulle vara att det är mellan 19-20, det är sent!
    Ha en bra dag, och att träningsvärken börjar ge med sig framåt dagen!

    1. Vad mysigt det låter, Amanda:-) Imorgon har vi nog ännu ondare… Kram

  4. bodycomf skriver:

    Jag har också träningsvärk i axlarna, efter gårdagens pass som var…ben! Tror det hänger ihop med naprapaten och allt hans knakande i mig 😉 låter lovande med ”sågspånspopcorn” 🙂 Du får recensera i helgen! Trevlig dag!

  5. jonecca skriver:

    Men så där ska det låta, härligt jobbat!!!

    Så glad för dig, heja heja heja!!!
    /grannars så klart 🙂

  6. ettdussinpannor skriver:

    Härligt med träningsvärk!

  7. Jessica skriver:

    Starkt av dig att köra på, och så bra det blev! Ibland är det ju ganska skönt att träna med tränignsvärk, när man tagit sig över första smärtgränsen 😉

    Är något sånär tillbaka på banan, promenad (bara 20 minuter men raskt som sjutton) och 20 minuter yoga med Yoga Journal. De har haft en ”21 day yoga challenge” som jag prenumererat på min inte kunnat börja förrän idag (det var egentligen sista dagen idag, men det spelar ju ingen roll), du får videos i mailen varje dag och du kan välja nivå själv – känns bra! Så nu har jag 21 videos att välja mellan framöver, lite variation till p90x 🙂

    1. Hej Jessica! Skönt att det rör sig framåt för dig 🙂 Vad coolt med Yoga Journal, måste kolla om jag hittar det:-) Härlig inspiration! Fortsätt att bli frisk nu:-)

  8. Trillingnöten skriver:

    Vad trist att du inte kan kommentera!! Jag har testat att ha pop-uppfönster för kommentarer, då kanske det funkar bättre 🙂 Hoppas!

  9. Therese skriver:

    Härligt med träningsvärk!! 🙂 Och jag var på ett corepass igår kväll, tidigare har jag aldrig fixat såna pass utan fått ont både här och där… Men igår, det gick som en dans. Jag fixade ALLA övningar. Är så glad att jag fick ett kvitto på att hemträning och plankor funkade! Nu har vi två sjuka barn så nu måste jag skynda mig att vika tvätt etc innan jag måste tills sängs. Natten kanske inte alls funkar….. Kram!

    1. Hej Vännen! Glad att träningen gick så bra!!:-) Ledsen för sjuka gullungar men lägg dig tidigt så du får sova så mycket du kan… Jag ska också lägga mig nu, jätteont i huvudet. Massor med kramar!

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s