Mellanmål

Jag blir aldrig trött på mellistips! Jag gjorde ett inlägg för länge sedan men det har ju förvunnit i bloggbytet…

Mina tips! Vilka är dina? Kram Lotta20120326-124147.jpg

  • Proteinkräm med eller utan frukt (vispa ner eller rör med gaffel 1 dl proteinpulver med lite vatten i taget tills det blir som en kräm. Blir bäst om det får vila lite i kylskåpet först, typ göras dagen före)
  • Proteinshake med eller utan frukt
  • Kesella 1%/Keso med nötter
  • Kesella 1%/Keso med hackad frukt
  • Kesella 1%/Keso med bär och nötter
  • Lättostkaka med frukt
  • Lättostkaka med Kesella 1% och bär
  • Frukostmuffins
  • Frukostkaka
  • Sportknäcke med 1 ägg
  • Ägg och 1 frukt
  • Tonfisk och lite hackad rödlök
  • Lättost stavar och 1 frukt
  • 1 frukt och 10 sötmandlar
  • 1/2 avokado och lite räkröra
  • Skinkrullar med ex Keso och Avokado
  • 1/2 proteinbar med minimalt med socker (nödlösning)
  • Hemmagjord proteinbar
  • Makrill i tomatsås med eller utan sportknäcke
  • Färdig keso med blåbär och nötter (Ex Pressbyrån)
  • Färska bär och ostbitar

4 kommentarer Lägg till

  1. Christel Seidel skriver:

    Oj, finns det fler alternativ 🙂 Jag är ganska så enkelspårig vad beträffar mellanmålen. Har laddat jobbkylen med kesella o frysen med lite olika bär. Så har jag en liten egen müsli blandning som jag strör över. Försöker undvika knäckemackan som lätt triggar igång mitt mackbegär.

    1. Smart:) Jag är periodare… Snöar in på ngt och kör det i några veckor och sedan byter jag:) Kram!

  2. Ann-Louise skriver:

    Jag äter oftast två ägg på jobbet, som första mellis. Eller ett ägg och en frukt. Lättostkaka med kesella och lite bär/egen sylt är jättegott och kesella med grapefrukt – båda tipsen har jag snott av dig 🙂
    Mellis på e.m. har jag inte rikigt kommit igång med så jag är hur hungrig som helst när jag kommer hem från jobbet. Ibland tar jag en frukt på jobbet men det blir jag inte mätt på särskilt länge. Förut blev det oftast kesella eller keso med frukt och några nötter.
    Annars knäckemacka med mycket skinka, skinkskivor med lite frukt eller avokado, omelett om man är hemma, ja det blev svårt – du har ju de flesta med på din lista 🙂

    1. Tack Ann-Louise!:) Härligt med tips:)! kram!

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s