Fredag!! (Axlar & Bröst & Mage)

Gårdagskvällen blev jättebra tack vare mitt crosstrainer pass och sedan kånka ved från ett vedförråd till ett annat. Mycket bra träning för underarmar och rumpa/baksida ben, känns det som? 🙂 Jag var jättehungrig igår ikväll så mitt recept för proteinpannkakor + lite bakpulver blev våfflor!

Idag var det dags för axlar/bröst/mage igen. Sist körde jag det i söndags (eftersom jag var för allergisk för att köra det på fredagen)

Axlar & Bröst & Mage

Uppvärmning: Crosstrainer 15 min + KB Swings

3 set

Hantlar front pull press + hantel rodd bänk + XC press bröst

Hantlar over huvud + breda armhävningar

30 sek burpees

Skivstång till bröst liggande + KB drag upp till hakan (stående)

Fällkniv max antal raka och sneda  (klarade fler idag igen)+ tung kb I ena handen gå ner mot knät (sida mage)

Mage pilatesboll mellan fötter upp och ner + Crunches på bänk

Max planka 3 set

Nu är jag helt färdig och ska hoppa in i duschen och starta min dag som jag tror kommer att bli mycket händelserik! Såg ni oss igår på Biggest  Loser finalen? Många bloggare och bloggläsare skymtade förbi:-)

Har ni något roligt planerat? Massor med kramar!

20 kommentarer Lägg till

  1. Karin skriver:

    Jag såg dig 🙂

  2. Emma L skriver:

    Åh vilket underbart program det var igår.

    Ha en fin fredag Lotta. Här börjar jag äta så smått igen. Men inte direkt någon vettig kost..Vaniljyoghurt och rostbröd… suck… men jag måste få i mig något och aptiten är körd i botten.

    Kram

  3. Ann-Louise skriver:

    Såg er igår 🙂
    Jag gick upp och tränade imorse men det gick inte alls så bra som jag ville… 😦 Ingen riktig kraft eller ork… Hoppas det blir bättre nästa gång!
    Inget roligt planerat till helgen, behöver städa! Hoppas din dag blir som du vill 🙂
    Kram

    1. Tråkigt Ann-Louise! Kanske vila några dagar och vänta på umpfen? 🙂 Kör hårt med städningen istället. KRAM

  4. stepup2fitness skriver:

    Hej fina! Bra pass, känns som om du kör kortare pass nu… eller?
    Ha en bra dag. Tänker på dig 🙂 KRAMAR!

    1. Hahaha, Betty, jag skulle precis svara ja på den frågan men gick in och tittade i träningsdagboken för klockan.. Uppvämrning 18 minuter och styrkepasset var 43 minuter dvs 61 minuter.. MASSOR med kramar!

  5. bodycomf skriver:

    Klart vi såg er!! 🙂 Visst var det du som skyndade dig att vända skylten i början? Höll den upp och ner? 🙂 Ikväll blir det räkor för mig, och surdegsbröd. Favvon!! Bra jobbat i morse, och din mage verkar vara superdupervillig att jobba och utvecklas nu? Tycker du ökar hela tiden? BRAVO!!

    1. Hej Fina Helena! Min bästa middag låter det som:-) Superglad för dig!! Jag missade introt så jag såg inte just det men det stämmer att jag höll skylten fel, och för lågt.. Hade ju så ont i axlarna vid den här tidpunkten. hahaha. Tack för hejarop! Det gör mig jätteglad!!! Massor med kramar!

  6. AmandaP skriver:

    Såg er i går! Stolt pekade jag på er för maken och presenterade er som mina vänner:-)
    I kväll blir det kalas på cross banan för Lill tjejen och i morgon blir det vuxen kalaset för henne, sen är hon färdig firad!

    1. Tack Amanda!! Vad roligt att höra:-) Visst blir det mycket kalasande med de små? 🙂 Hoppas att ni får det kanonbra!! Kram!

  7. Elgot skriver:

    Jag såg er! 🙂
    Lika kul att spana efter er som spana på Olga (JÖSSES! Vilken klänning. Vilken kropp.)
    som hurra över deltagarna. En och två glädjetårar. Fantastiskt!

    Ha en fin helg! Kram

    1. Olga var galet snygg, Elgot! Snyggare än vad man såg på TV tycker jag. Mycket härlig avslutning som visade vad VILJA kan göra:-) Hoppas att du får KANONhelg!! Bamsekram!

  8. Tina skriver:

    Hej snygging!
    Det var ett kanonbra program i går. Vad de har förrändrats, en del gick ju inte att känna igen. Vilka resultat och vilket jobb de har lagt ner. Vad roligt ni måste ha haft!
    Du är lika flitig som vanligt. Jag har kört ett rörlighets program i morse.
    I kväll är vi bjudna på middag 
    Ha en skön fredagkväll!
    Kramiz

    1. Vilket rörlighetsprogram kör du? Jag kör inte det så strukturerat.. 😉 Kram! Hoppas att du får kanonkväll!

      1. Tina skriver:

        Jag körde Spartans i går. Har du några tips om hur man blir rörligare i baksida lår och ländryggen?

        1. Med rörligare menar du förslag på stretchövningar? Massor med kramar fin!

  9. maria mollstedt skriver:

    Såg er allt mina favvobloggare!! Måste ha varit mäktigt att få vara med om detta – så imponerad av deltagarnas resa i vikt, blev berörd av deras styrka och vilja att förändras.

    Du är lika duktig med träningen som alltid 🙂 Kör hårt Lotta!!

    Kraaam till fina dig!

    1. Kram Maria, lycka till imorgon!!!!

  10. Maria S skriver:

    Jag såg er oxå, kul att få se er nästan live 😉 Kan tänka mig att det v rmaffigt att vara på plats. Vilken förändring de genomgått alla deltagare.
    Vad smart att köra smeten för pannkakorna i våffeljärnet, det ska jag oxå testa. Älskar nämligen våfflor!

    Vilket härligt pass, jag har blivit inspirerad av dig och har numera lagt till burpees mellan en del övningar för att få upp lite flås.

    Ha en fin kväll!
    Kram

    1. Vad mysigt att höra, Maria:-) Kom ihåg bakpulver i pannkaks/våffelsmeten;-) Superkram!!

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s