Planering för att hinna göra det jag vill och ändå äta/träna bra

Jag är en ”planerare” av naturen och det är nog tur med mitt tempo:-)

Träning: Varje söndag så planerar jag hela nästa veckas träning för att säkerställa att jag hinner med. Jag bokar oftast in 3 styrkepass, 2 intervallpass, 1 tennis och 1-2 yogapass.

Kost: När det gäller kosten så veckohandlar vi på torsdagar. Jag har en mall jag fyller i med vad vi ska äta 6 dagar i veckan (6 måltider om dagen) men lördagen är alltid fri att äta vad jag/vi vill (dock måste vi ju skriva det så vi kan handla maten:)) Sedan tar jag fram min veckohandlingsmall (excel) som är utskriven på papper och fyller i antal av det vi ska handla.

Enkla dagar: Eftersom vi pendlar 20 mil enkel väg till jobbet (båda två) så har vi några dagar som är tuffare än andra. Så söndagar (oftast vid frukost) så lagar jag maten till måndag, tisdag och onsdags middagar. VI lagar mat från grunden torsdag-söndag. Jag storkokar alltid pasta, ris, köttbullar, grytor mm så att det alltid finns bra mat tillgänglig. Regeln är: 6 perfekta måltider 6 dagar i veckan, och en dag är FRIDAG:)

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s