Ny vecka, hur går det?

Godmorgon alla sköna brudar (och några få killar :))

Hur mår ni? Jag är lite mindre trött men fortfarande inte riktigt mig själv. Förutom D vitamin (med kalk) och Omega 3 så har jag lagt till B vitamin complex 3 gånger om dagen. Jag har varit gräsänka i 3 dagar och njutit av att äta i soffan, titta på tjejserier (förutom tjejmiddag igår) och gå och lägga mig före kl 21.

Hur går det för mig då? Jooooo, alltså det går nog ok men inte fantastiskt. Men jag kommer att komma dit typ närsomhelst?

Fredag: Benpass i gymmet hemma, lite trött och omotiverad. Jag började med att mata in popcorn i matkalendern för att säkerställa att jag skulle få in det i matplanen och sedan fick jag se vad som blev över:) Jag gick över lite grann jämfört med planen på kolhydrater och på fett.

Lördag: Vaknade och kände att nu jäklar får det hända något så jag ”tvingade” maken att träna överkroppspasset med mig i förhoppningen om att känna press och utmana mig att bli lite bättre, det fungerade lite grann i alla fall:)  Kostplanen var i princip PERFEKT! Gick över 1 gram på kolhydrater och fett.  Så himla ,mätt och nöjd och mycket beror på coachen Sannas galet goda recept i nya eboken. VIlken frukost på choklad och bananpannkakor:) Jag partade till på kvällen med Questbar och en stor morot i bitar

Söndag: Intervallpass ute med maken, galet jobbigt då han är toksnabb i sprinterna men mindre bra i joggen däremellan. Hade sådan träningsvärk redan samma dag att jag haltade fram. Maken klagade på att han nästan dog under hela förmiddagen:) Kosten gick ganska bra men jag åt för mycket kolhydrater… IGEN!

Måndag: Benpass i hemmagymmet ensam med galen träningsvärk. Måndagen vet jag inte vad som hände men där har jag ätit för mycket på ALLA områden.. jag skyller på Shapeup Clubs uppgradering som gör att mycket fortfarande strular….

Tisdag: Överkroppspass hemma, ÄNTLIGEN lite framsteg!! Kunde öka med 6 kg i hantelrodd (1 arm i taget) och ökade i hantelpress på lutande bänk mm. Fortfarande ”slö” i huvudet men något har hänt:)!!! Maten så låg jag lite under på protein och kolhydrater och precis spot on på fett.

Onsdag: startade dagen med intervallpass på löparband (fortfarande med träningsvärk) och åt brödrester från gårdagens tjejmiddag till frukost. Jag vägde mig i morse och har faktiskt gått ner 0,5 kg sedan i fredags? Helt fantastiskt faktiskt, jag har ju toksvårt att gå ner i vikt.

Japp, så är läget hos mig, för er som inte orkar läsa allt så är executive summary: Trött, trött, lite starkare, lite bättre på maten och ser lite resultat:)

Kram på er tjejer!! BERÄTTA!! Hur lever livet med er?
20131023-074556.jpg

17 kommentarer Lägg till

  1. Maria skriver:

    Härligt Lotta! Du ser fantastisk ut!
    Jag har också hittat massor med inspiration hos Sanna. Ser fina resultat av att minska lite på energin. Åt bl a alldeles för mycket nötter mm innan, har svårt att begränsa. Där finns liksom inte ”lagom” för mig…;) Hon har bra recept som passar mig..
    Dessutom har jag minskat lite på träningen & det har visat sig positivt för mig. Kortare och tuffare pass när jag tränar. Har minst två vilodagar, för ett år sen var det bra om jag tog en.. Och då tränade jag nästan minst en timme varje gång och även om det var väldigt varierat så behöver jag iaf vilan. Det både lockar & peppar när det är träning sen.
    Ha det så bra!!
    Kram

    1. Tack för bra tankar Maria. Jag vilar 1 dag i veckan nu men kör bara 2 pass med flås, resten är lugn styrketräning med mycket pauser. I mitt fall så har jag ABSOLUT ätit för mycket fett… Ha det superbäst! Kram

  2. Emma skriver:

    Läste Fitnesstidningen nu på morgonen och testade att göra en ingefärashot som de skrev om (slå hett vatten på riven ingefära, tillsätt sen citron). Det funkade riktigt bra och snabbt. Kände hur kroppen vaknade och piggnade till. Det får nog bli en del av frukosten ett tag framöver nu när tröttheten lätt slår in. Ha en bra dag! Just det, det ser riktigt bra ut 🙂 imponerande fysik

    1. Tack Emma! Vilken bra idé! Jag ska skriva upp ingefära på veckans handlingslista. Ha det superbäst:)

  3. beatatjata skriver:

    Gah, du ser AMAZING ut!! Förstår att du är trött och allt men kolla på dig själv lite och njut :-). Kanske dags att fundera på att tävla ;-). Coolt att kroppen de facto blir starkare i perioder, även om vi kanske känner oss trötta och off. Jag hoppas att detsamma händer mig typ nu!

    1. Hahahha, roliga Beata:) Vi får ta en pw någon dag och peppa varandra! Kram på dig din galning!

  4. Ann-Louise skriver:

    Men å, du är skitsnygg ju!!! Härligt att känna att du blir starkare!
    Jag har varit riktigt trött på kvällarna, har somnat direkt huvudet har hamnat på kudden… Jag äter oxå Omega3 och Dvitamin, ibland B.
    Träningen går ganska bra men den där maten alltså… Vi är INTE sams just nu och det är skittråkigt att laga den! Det sitter i huvudet, jag vet, men vi har haft det lite jobbigt på matfronten hemma i familjen (den ena vill inte ha det, ngn annan är ”allergisk” mot det och nästa vill varken ha fisk, kött eller kyckling och så blir det tjafs och stökigt…)
    Sambon tycker inte heller om att laga mat så det är lite drygt just nu. Jag får bita ihop och lösa det snart, inte minst för min egen skull.
    Ha en bra dag, härligt att du finns här igen 🙂 KRAM

    1. Hej fina AL!!! Maten är alltid en strid hos oss. Killarna vill bara ha snabbmat och skitmat, de vill fika VARJE kväll och maken unnar sig nästan jämt, vilket är en utmaning för mig.. Jag kör det tråkiga konceptet att laga veckans vardagsmat på söndagen men det är ju inte urkul direkt.. Kram och tack för att du finns!

  5. Anna B skriver:

    Men wow kvinna!

    Livet är fortfarande lite på undantag eftersom jag och kidsen är på resande fot men det är sååå härligt att hänga med familjen. Idag har jag, brorsan och barnaskocken varit på Junibacken, ikväll blir det middag med tjejkompisarna på stan. Har fortfarande århundradets träningsvärk så det blev Yoga i morse och nu en pw men imorgon blir det gym igen. Kram!

    1. Det låter underbart Anna! Glad att du njuter:) Ska du komma och fika med mig på jobbet imorgon?:) Tunnelbana till Kista.. Heja dig Anna! Kram

      1. Anna B skriver:

        No can do Kista tyvärr men vem vet framöver om jag får till ett möte med P:))

  6. Anna B skriver:

    Åh, förresten. Har hittat bästa jeansen för gymbrudar med squats-rumpa. Filippa K superstretch. Jag kunde inte bestämma mig för vilken färg jag skulle ta så jag köpte två:) Svindyra men så sköna och snygga.

    1. Tack Anna!!! Vilket bra tips:)!! Skicka bild:)

  7. Jessica skriver:

    De där var den snyggaste kvinnan jag sett!!! Jag ser jättestor skillnad sedan tidigare bilder! (Och då var du ju redan grymt snygg innan!!!)
    Imorgon ska jag ”träna på riktigt” för första gången på… Ja.. Vem bryr sig? 😛 ska bli skönt att sänka stresshormonerna – tror det hat varit nyttigt för mig att vara utan träning så länge – jag tänker mycket mer på känslan och hälsan än på deff och styrka. Det måste hålla i längden 🙂

    1. Hej Jessica! Tack för fina ord, jag ser väldigt liten skillnad ännu så jättetack för pepp! Jag förstår att du behöver balansen, stora förändringar tar tid. Heja dig fina! Kram

  8. Trillingnöten skriver:

    Du är så jäkla bra! Att höja vikter är så härligt 🙂 Man blir lika peppad varje gång! Nu när jag ”börjar om” med träningen så kommer jag att kunna höja lite snabbare än precis innan graviditeten tror jag…Brukar gå framåt snabbt om man jobbar hårt! Känns skönt.
    OCH vilken SNYGG mage!!!

    1. Så härligt att du är tillbaka Trillis:) Hoppas att du aktiverar bloggen med din kost och träningsresa:) kram och tack!

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s