Detaljplanering för att återfå fokus

Träning:

Måndag: Crosstrainer -bergsklättring
Tisdag 05.00: HIIT – backintervaller i brant pulkabacke
Onsdag 05:30: Biceps/Triceps/Mage
Torsdag: Vila/Stretch
Fredag: 06:30 Powerwalk  och eftermiddag: Axlar/Bröst/Mage
Lördag: Ben/Rumpa/Rygg (Powerwalk morgon om vi INTE ska jobba på huset och styrka under dagen)
Söndag: Löpning med maken + mage

Kostplanering tisdag:

Jag behöver bli mätt, stark och äta ”rent” igen. Morgondagens plan:

Frukost: 1 dl fiberhavregryn, 1 msk äpplemos, 1 msk krossade linfrön, kanel, 1 sportknäcke med 1 ägg

Mellis: 1/2 grapefrukt, 200 gr Kesella 1% med lite hasselnötter

Lunch: Kycklingfilé, hel dinkel, kikärtor, tomat, paprika

Mellis: 1 grönt äpple, 200 gr kesella 1% och lite hemmagjort musli

Middag: Kassler med tomat, paprika, paprika.

Kvällsmål: 200 gr Kesella 1% med frysta bär

Totalt 1983 kcal. Vad tycker ni om planen?

 

 

 

10 kommentarer Lägg till

  1. Therese skriver:

    Jättebra!! Det måste jag med, detta har varit en skitdag rent ut sagt…. ingen sömn och pannkakor till lunch. Ingen träning, inomhus hela dagen. Så trött på mig själv. Längtar efter att träna men jag fixar inte det när jag är helt slut i kropp och själ. 😦 Kram

    1. Darling, vila och ta tag i detta när familjen är frisk igen.. MASSOR med Kesella-kramar 🙂

  2. Tina skriver:

    Du har som vanligt planerat allt väldigt bra. Är kesellan mycket bättre än keson? Hur är det med äpple-grapefrukt-bär? Jag måste verkligen fokusera mer på kosten. Jag fuskar nog för mycket även om det oftast är med bra saker.
    Kramiz

    1. Halloj Tina! Gjorde ”specialinlägg” till dig så att jag kan visa bilder på näringsinnehåll. Jag väljer att blanda med päron, äpple, grapefrukt och bär som alla är fulla med antioxidanter, kostfiber och annat smått och gott men mindre söta än ex vindruvor, ananas, banan mm. Massor med kramar!

  3. jessicannamaria skriver:

    Bara en liten fundering; kcal beräkningen – är 1983 vad all maten är ”värd” eller är det maten minus det du förbränt på träningen? Jag tänkte mest att om ca 1900 är ”bara” maten så ligger du ju inte på mer än ca 1000-1400 efter träning? Inte konstigt om du är hungrig då 😉 speciellt inte med dina intensiva pass 😉

    1. Halloj from over there!! Detta är exakt antalet kcal på den maten jag rabblade upp. Normal träning för mig är nog ca 5-600 kcal på vanliga dagar + 400 kcal de dagar jag tar powerwalk. Men du har rätt, jag kroppsjobbar ju även i stugan just nu så jag förbränner nog mer. Kanske unna mig ännu mer Kesella? hahaha. Kramisar!!!!!!!! (Helst vill jag bara äta popcorn hela tiden :-))

      1. jessicannamaria skriver:

        I alla fylla på med något när du är hungrig eftersom du säkerligen förbränner upp emot 1000 kcal dagar då du tränar OCH promenerar alt. kroppsarbetar vid stugan. Sen om det är popcorn eller kesella…. 😉

  4. bodycomf skriver:

    Det passar nog dig, och väldigt planerat och strukturerat som vanligt 🙂 Dock tycker jag nog också att det är i minsta laget? Särskilt om du känner dig hungrig! Jag äter långt mycket mer än så, ja jag skulle nog inte klara mig på under 2000 överhuvudtaget, men det har ju ingen betydelse för hur du ska äta såklart! Vi har ju alla olika behov, men jag tänkte mest eftersom du varit så hungrig på sistone!

  5. AmandaP skriver:

    Nyss hem kommen från stugan efter en underbar helg:-)
    Vi har hjälpt grannarna att fixa på deras tomt, så jag har oxå fått lite ”gratis” träning. Har inte hunnit planera så mkt infölr veckan, men det löser sig, inte särskilt orolig!
    Så duktig du är på att planera, men reflekterade lite på att du skriver att du är hungrig och ser nu vad som planersa äta, behöver du inte äta mer? Jag tänker på allt nytt som snurrar hos dig jobb, hus mm så kanske du behöver lite mer i magen?
    Kramar

  6. Tack alla! Jag har ätit för lite sista veckan pga slarv hit och dit, och nu är det slutslarvat. Är jag mer hungrig nu så kommer jag att lägga till mer mat 🙂 Smarta val gäller nu så att sötsuget försvinner igen:-) Kram!!!!

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s