Start vecka 5 och matplanering

20131102-102917.jpgMin nöjda och tacksamma känsla fortsätter in i vecka 5 med team Sanna och David. På fredag morgon i varje vecka så skickar jag in bilder, vikt och hur veckan har varit med kost och träning, samt min kostdagbok. För er som funderar på köpa hjälp och blir rädda för detta så kan jag berätta att det beror på vilka mål du har, jag har en annan kompis som inte ALLS skickar kostdagbok mm…

Sedan går jag som äggsjuk höna och väntar hela dagen på feedback och eventuella förändringar i programmet, så löjligt men sant:) Den här veckan var coachen nöjd med mig och det känns superbra!

Nya veckan innebär förändringen i kosten igen, där jag kommer att äta olika mycket av makronutrienterna olika dagar. Så nu sitter jag i soffan och räknar ut ”normaldagar” enligt nya riktlinjer. Det går inte att höfta och äta och mata in i farten utan det krävs att jag matar in och tänker till minst dagen före.

Måndag och tisdag i veckan som kommer så är jag på konferens på ett ställe som är känt för sig eftermiddagsfikabuffèer med hembakt bröd och fikabröd och tårta mm och middagarna med efterföljande dessertbuffé är nog ännu kändare.. Det ska bli spännande att se hur jag fixar detta och OM jag fixar detta.

Just nu preppar jag kyckling för 5 måltider och jag kommer att baka proteinmuffins under förmiddagen, dinkelbröd är på jäsning (de jäser 12-14 timmar över natten och sedan igen efter lite extra ingredienser) Jag är helt slut i kroppen efter morgonens styrkepass (chins, armhävningar, hantelrodd, kabelrodd, mage mm) och avslutade med 30 min konditionsträning på crosstrainern. Maken var schysst och hjälpte mig med chinsen idag, det är för lätt med gummibanden men för svårt att göra 8*4 chins själv så han lyfter lite under knäna så jag precis klarar det:) Tack bästa maken:) Efter träningen så slukade jag protein-banan-chokladpannkakorna med ex pannkaksirap med utrörd kakao och skivad banan på ca 2 minuter.

Tillbaka till maten så behöver jag alltså typ en normaldag för highcarb, high protein och low fat och en normaldag för normal carb, high protein och low fat för att ha koll på kommande veckan. Så nu lusläser jag recept på hur jag får ihop detta. Pannkakor minst 5 ggr  i veckan är det som gör mig mest lycklig just nu…

Alla tips på kyckling och torsk uppskattas eftersom det kommer att vara huvudfödan ett tag:) Please share! Kramen!

7 kommentarer Lägg till

  1. Maria skriver:

    Ha du testat Sannas proteinmandelgranola !? Jättegod .. äter det varje kväll med varma bär & kvarg/turkisk Yoghurt. Jag testade mest för jag har proteinpulver liggandes som jag knappt använder mig av. Nu har jag gjort granolan 4 ggr .. Och dessutom gjort annat där jag kan göra av med mitt proteinpulver på. Har även nu köpt XantanumGum från iHerb så jag ska göra hennes kanelbullar/saffransbröd.
    Du får ta med lite bra bars så fixar du säkert fikastunderna på konferensen.. har även här hittat ett bra hos Sanna, Chokladbollebars som jag gör som chokladbollar!
    Ha en härlig helg Lotta!
    Kram
    =)

  2. Ann-Louise skriver:

    Härligt jobbat! Jag började med ett dubbelpass i ishallen, Liten körde både hockeyskola och skridskoskola efter det. Jag riktigt såg på henne hur roligt hon tyckte det var med hockeyträningen (inte så mycket puck men olika övningar med klubba) 🙂 Fick en stund själv hemma för träning efteråt, Stor och pappan tvättade bilen och Liten åkte till badhuset med en kompis (gissa om hon kommer att vara trött i kväll). Körde dammsugning som uppvärmning, ha ha, och sen ett styrkepass – känner mig trött och nöjd nu 🙂
    Jag brukar göra en fiskgratäng med fryst bladspenat i botten, sen fisk och över det fetaost blandat med crème fraîche eller liknande.
    Ha en mysig dag! Kram

  3. beatatjata skriver:

    Du är grym och den mest fokuserade jag vet!

    Är lite såld på fänkål i alla vit-fisk-rätter just nu. Åt en väldigt god rätt med finhackad lök, fänkål och morot som puttrade med fiskbuljong och sedan vit fisk. Sen var det en himla massa vispgrädde i också i och för sig haha! Men går nog att göra smarrig ändå, kanske mixa grönsakerna för lite såskänsla?

    1. Tack fina!!! Bra tips på mixsås, den provar jag imorgon:-)

  4. Maria S skriver:

    Tyvärr kan jag inte komma på bra mattips nu Men du verkar grymt fokuserad 🙂

  5. Anna B skriver:

    Haha, här har det varit high carb, high fat och high sugar idag. Femårskalas, need I say more? Lyckades i alla fall klämma in ett dra mig baklänges jobbigt bröst/axlar/triceps-pass innan gästerna kom men jag kommer att vara svullen i några dagar nu. Aja, inte hela världen. Tänk för ett par år sedan hade jag den där svullna känslan nästan jämt.

    Om jag någon gång äter torsk brukar jag göra panering med t ex kokos, mandelmjöl, sesamfrö och ägg. Rätt mycket kcal i den paneringen iofs. Kram

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s