Onsdag (Biceps & Triceps & Mage)

Godmorgon alla härliga!

Livet går framåt och enda sättet att ta sig igenom en stressig/jobbig period är att sätta en fot framför den andra och rätt som det är (snart) så är jag framme! 🙂

Morgonens pass var biceps, triceps och mage, och jag VILL få synliga muskler där nu (hör ni det musklerna?) Dock provade jag ny magövning och tiden drog iväg och jag hann inte klart…

Biceps & Triceps & Mage

Uppvärmning: Crosstrainer med mycket fokus på armar 10 min

3 set på varje superset

Stående XC drag + XC overhead extensions + dips

30 sek burpees

Koncentrationscurls + tricepspress bakom huvud + liggande bicepscurl

30 sek burpees

Hammarcurl + hantelkickback+ XC reverse grip pull down

30 sek burpees

Planka ”gungan” (fötterna i redcord, stå i planka och gunga från sida till sida) + Fällkniv max sneda

Knälyft böjda upp i equalizer

Nu är det frukost; gröt, banan, kanel och proteinshake och sedan svisch iväg till tåget.

Dagens matsäck:

Mellis 1: 1/2 grapefrukt i bitar, kesella 1%, hemmagjord vaniljmusli

Lunch: Nötbiff, quinoa, kikärtor, 1 morot, röd paprika, tomat, gröna sockerärtor (vackra färger!)

Mellis 2: Apelsin i bitar, kesella 1%, lite hemmagjord chokladmusli

Middag är klar i kylskåpet Beata-inspirerad-lasagne-med-squash-morot-purjolök-lök-vitlök-paprika-nötfärs-champinjoner-keso mm.. 🙂

Koll på läget med andra ord 🙂

Jag är sååå redo för påskledighet! 🙂 Hur mår ni? Kraaaaaaaaaaaaaaaaam!

PS Gullungen gillar inte musiken så det blev hörlurar idag:)

12 kommentarer Lägg till

  1. Trillingnöten skriver:

    Härlig träning!! 🙂 Och god mat dessutom! Det är inte helt fel. Jag märker hur fokuserad du är nu 🙂 Underbart!

  2. Annie skriver:

    Trist med jobbig period, hoppas du snart är på rätt spår igen finaLotta. Tyvärr kan vi inte varapå topp alltid.

    Verkar som du fått till en bra morgon i alla fall.

    Själv har man jobb hela dagen sen ikväll är det träning och förbereda för att mannen kommer upp hela påskhelgen! 😀 kram

    1. Härligt Annie! Glad för dig!! Kraaaaaaaaaam!

  3. beatatjata skriver:

    jag säger samma som jag säger varje dag: Du är grym! Helt sant, ena foten framför denandra så kommer du snart fram… Skönt med påskledigt snart, jag jobbar imorgon också men sen väntar fyra härliga dagar. Nu har vi dessutom bestämt hur vi ska göra. Vi åker till holmen på fredag (om alla är friska) och njuter och myser av familjen, mat, aktiviteter. Inga måsten, ingen press. Det behöver vi alla, kom vi fram till. Dock innebar det att jag ringde återbud till torsdagens 50-årsfest (min faster) och nu har jag dåligt samvete… Men det hade blivit för stressigt att dra iväg direkt efter jobbet imorgon och vi ville inte åka fram och tillbaka till Mullsjö och nu känns det som dåliga ursäkter, jag får så lätt dåligt samvete när jag säger nej (särskilt när jag sagt ja innan!)

    1. Hej Härliga! Tack för fina ord, de värmer!! Jag kan ha dåligt samvete för familjen men sällan för att jag missar en fest eller så, det orkar jag inte längre (men jag är väl typ 10 år äldre än dig och genomgått ALLA faserna redan? 🙂 hahaha) Jag tycker att du är SUPERSMART som prioriterar, VÄLJER och väljer BORT. MASSOR med kramar!!

      1. beatatjata skriver:

        Jaa, du är ju sååå gammal, då blir man klok per automatik ;-). Jag börjar landa nu, det blir ju inte en roligare fest för att jag har dåligt samvete ;-). Ser fram emot när jag åker hem imorgon eftermiddag och bara landar hemma, gosar med barnen, har en myskväll och sover länge på fredag. Städar och packar oss iväg till holmen i lugn och ro, stannar på vägen och äter eller fikar, låter det ta tid. Härligt!

  4. bodycomf skriver:

    Färre reps tyngre vikt 😉 Vilken var den nya magövningen? Jag mår bra men är lite sliten. Stel i vaderna efter Bettys hopprepsutmaning i måndags… Lite småfix kvar men snart redo för påsk! 🙂 Ha en härlig dag!!

    1. Du har SÅÅÅ rätt Helena!!! Nya magövningen = Stå i planka med fötterna i öglorna från redcord/TRX som hänger från taket. Stå still med mage, armar mm men flytta benen från höger till vänster och tillbaka igen medan du står i planka. Inte urjävligt jobbigt, trodde att det skulle vara det och är nu lite besviken.. 🙂 MASSOR med kramar!

  5. Ann-Louise skriver:

    Ett steg i taget, det enda man kan göra… Men snart är du där!
    Fick till ett pass i morse, typ helkropp och det gick ganska bra. Hann inte med så mycket mage men det får bli plankor till kvällen.
    Jag längtar oxå efter ledigt, har tagit två extra dagar nästa vecka och det ska bli sååååå skönt!

  6. Pia skriver:

    Tråkigt med jobbiga perioder, hoppas det blir bättre snart. På må var det styrka för ben&rumpa, körde Helenas utfallsutmaning. Känns i än idag i musklerna. Igår var det styrka för rygg, biceps och axlar. Känns det med idag så ingen styrka idag. Tänkte mig rörlighetscirkel och en lugn joggingtur ikväll. Hoppas du har en bra dag 🙂

  7. Emma L skriver:

    Mycket här också. Puh! Vi kämpar på. Jag har blivit jättedålig på att kommentera och det känns trist men jag läser varje dag. KRAM

    1. Tack fina Emma! Jag läser din blogg också:-) Kram

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s