Planering vecka 13

Hej Härliga kompisar!

Nästa vecka  är det mycket att tänka på 🙂 Så nu gäller det att få planeringen att fungera. Har ni börjat planera veckan? Jag tror att den mat som finns i frysen löser kvällarna fram tills torsdag och sedan är det dags för handling och matplanering igen.

Måndag : Tidigt tåg till Arlanda och sedan flyg till  Oslo,  blir absolut vilodag för jag hinner nog inget annat, lite yoga/stretch borde dock fungera.  Jag packar proteinshake, proteinmuffins och nöd-protein-bars för att fixa mellisar och kvällsmål under konferensen. Bor på hotell.

Tisdag: Vaknar i Oslo, tror att hotellet jga valt har en park utanför sig OCH har gym.. Satsar på att jag kan göra intervaller på ngt vis där, antingen i en trappa i stan eller i park eller ngt. (Mental note to myself, packa gymboss!) Hmmm. Flyger hem på kvällen och landar för att sedan ta tåg hem. (Mellisar enligt måndagen)

Onsdag: Vaknar hemma och ska försöka jobba i Gävle. Träningen = Biceps/Triceps/Mage

Torsdag: P90X Stretchpasset före tåget till Sthlm!

Fredag: Jobba hemma dag och på schemat står det: Axlar/Bröst/Mage

Lördag: Första dagen  med vårt nya hus! Vi ska ut och röja och greja men först blir det nog ben/rumpa/rygg träning.

Söndag: Löpning med maken och mage, och sedan far vi nog till huset igen.

 

14 kommentarer Lägg till

  1. Trillingnöten skriver:

    Härlig planering! Vad kul att få resa så mycket 🙂 I framtiden vill jag också ha ett sånt jobb ett tag! När mina barn är stora och fina! Jag ska planera veckan ikväll. De sjukdomar som jag haft under senaste månaden har visat att det är svårt att planera 🙂

  2. AmandaP skriver:

    WHAT!!!! Det nya huset, gick allt som planerat? hus ell stuga? Berättta!!! Om du vill förstås:-)

    1. Om allt går som det ska så får vi nycklarna på fredag och sedan får vi se hur det går med vad vi vill:-) Återkommer så fort det är klart! Kraaaaaaam!

  3. Ann-Louise skriver:

    Maten är planerad men inte träningen än. Ätit våfflor (tack Helena för recept :)) och snart blir det middag med hela familjen (mina föräldrar och mina syskon). Solen skiner men det är ändå kallt i luften, brrr. Hoppas på att hitta lite lä på balkongen och dricka mitt kaffe där.
    Ha en fortsatt bra dag! Kram

  4. jessicannamaria skriver:

    Åh så kul med nya huset! 🙂 Förstår att det är mycket som snurrar i skallen just nu! Och jag blir alltid så imponerad när du lyckas få in träning fast du är på resande fot!

    Jag har en lite intensiv vecka med tidiga mornar, har seminarium och redovisningar online, och med tidsskillnaden så blir det mellan 7-11 på måndag och 4 (!) och 11 på torsdag. Sen har jag möte med den jag äntligen mailade i veckan (nervernerver) på tisdag morgon. Sen kommer ”svärmor” hit i helgen, så summan av kademumman är att veckan får bli som den blir. Hoppas få in ett par yogapass och ett par styrkepass och lite frisk luft, det kan mycket väl hända att jag kommer träna görmycket för att rensa hjärnan, eller så kommer jag vara alldeles för trött. Det får bli som det blir helt enkelt 🙂 Men har en massa gott i kylskåpet, både superüber nyttiga grejer och lite annat smått (och mindre nyttigt) och gott 😉

    1. Härligt att du fick svar och MÖTE! 🙂 Håller tummarna för att det mötet och resten av veckan går kanon:-) Jag är avis på allt smaskigt du kan äta over there:-) Massor med kramar!!!

  5. maria mollstedt skriver:

    Lycka till med huset!! Hoppas att allt går enligt plan. Apropå plan – ser ut som en fullspäckad vecka för din del 🙂

    Jag planerar också veckan lite extra, särskilt sista dagen då jag inte vill behöva tänka alls helst.

    Massor av kramar till dig 🙂

  6. bodycomf skriver:

    Åh du är verkligen världsbäst på planering!!! Hoppas du får ett riktigt bra hotell med nåt skojigt som du kan köra intervaller på. Och huset då! Herregud jag döööör av nyfikenhet!! 🙂

  7. Maria S skriver:

    Kul med nya huset 🙂 Vilken vecka du har framför dig, är imponerad och blir inspirerad av att du får in all träning trots långa dagar och resor. Jag ändrar i mitt program, tar bort ett styrkepass och lägger till ett cardio som förberedelse inför Göteborgsvarvet. Styrkan kommer tillbaka efter varvet. Kram

    1. Låter smart Maria, jag är så impad av dig som anmält dig! Kan vi följa dig? 🙂 Kram!

      1. Maria S skriver:

        Mitt jobb tillhör Polisen och de har PolisSM i halvmaraton under Göteborgsvarvet så vi får en rätt bra stargrupp. Annars hade jag fått starta väldigt långt bak. Nu startar vi i stargrupp 3 el 4. Jag sprang förra året med, tror dock inte jag slår min tid. Får se om jag vågar lämna mitt starnr 😉
        Kram och godnatt!

  8. Therese skriver:

    Hej fina Lotta!!! Så härligt med huset, så glad för dig! Längtar till att läsa dina blogginlägg till helgen. Jag är sååååå trött nu på att bo i en lervälling – varje dag dammsuger vi hallen efter all sand och grus barnen drar in. Men den som väntar på något gott….. 😉
    Gillar du att resa via jobbet, eller ser du det som ett nödvändigt måste? Är det mindre resande nu än när du jobbade för M? Nu är det sovdags. 🙂
    Kram

    1. Hej Therese! Förstår att du lider med gruset, detta huset vi bor i nu byggdes för 2,5 år sedan.. Det var lera i hallen i säkert ett halvår.. Jättetrist! Resande för mig = nödvändigt måste, skulle helst vara hemma och häcka mest jämt:-) Nu är det mycket mindre resande än på MS tiden, speciellt sista 2 åren då jag jobbade med EMEA (Europe, Middle East, Africa) Sov gott!!! Kram!

  9. stepup2fitness skriver:

    God kväll fina Lotta!! Härlig planering som vanligt 🙂 Även min vecka är planerad, mat och vilka dagar jag tränar. Inte vad jag tränar dock, annat än att det är med KB eller SWT. Hoppas att du blir nöjd med Oslo träningen 🙂
    Stora kramen!

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s