Det finns olika sorters träning + fredagsformcheck

I morse hade jag planerat ett av mina tuffare cirkelpass, och jag behövde VERKLIGEN det. Efter gårdagens pladask presentation (helt plötsligt så glömde jag mitt jobb-framgångsrecept) så behövde jag träna bort ångesten och oron och det tog ca 70 minuter att göra det, sedan hade jag ytterligare 8 minuters njutningsträning kvar. Passet idag tog alltså 1 timme och 18 minuter.

  • Vanliga upplägget med 5 cirklar, 5 övningar och 3 set av varje.20130201-074258.jpg
  • Fokus idag var balans och stabilitet. Ex övningar som att stå med armbågen på pilatesboll med böjda ben och göra hantelpress.. hahaha, vilken syn för gudarna.
  • Massor av armhävningar; Pike push-up – stå som ett A med rumpan rakt upp med raka ben och gör armhävningar, ha handdukar mot golvet och händerna på dessa och glid utåt och inåt (mera flyes än armhävningar men typ samma:)), Travelling push up – stå i armhävningsposition med ena handen på golvet och andra på plyoboxen och gör armhävningar byt plats på händerna dvs flytta dig till andra sidan boxen och gör armhävning
  • Plankor i alla de former… Reverese plank med bröstet mot taket, harpy – en plyobox placerad mellan fötterna i plankposition och hoppa snabbt upp och ner i 30-60 sek, sätt handdukarna under fötterna och från plankan upp med rumpan med raka ben och ner igen, stå i plankan och hoppa med fötterna från sida till sida
  • Däremellan tokmycket squats och utfall i alla de varianter som ni kan komma på och några till

Helt slut och låg flämtande på golvet efteråt – PRECIS vad jag behövde.. Idag tränade jag i gamla urtvättade kläder som ser hemska ut och jag ÄLSKAR dem:)   Tränar ni idag? Kram!

 

8 kommentarer Lägg till

  1. beatatjata skriver:

    Träning klar! En timme med bra tryck, härlig energi! Kram!

    1. Åhhh vad roligt Beata:) HÄRLIGT!

  2. Ann-Louise skriver:

    Shit, vilket pass!
    Jag ska träna när jag kommer hem idag, ska bara klura ut vilka övningar jag ska göra. Körde styrka igår för hela kroppen så någon form av cardio blir det. Kanske i tabataform med kb swing, mountain climbers och burpees (hua)? Jag har ett tag till att fundera på… Det blir i alla fall en pw hem i dagsljus (och sol) idag, har utvecklingssamtal med Liten på e.m. 🙂
    Ha en trevlig helg! Kram

    1. Jag körde både burpees och sidburpees idag… hua:) Vad mysigt med pw och utvecklingssamtal. Jag ska också köra ett walk and talk på lunchen:) KRAM!

  3. Pia skriver:

    Låter som ett alldeles underbart jobbigt pass! Jag kan sakna sådana pass just nu. Då man verkligen svettas och flåsar. Alltså visst gör jag det nu också på gymmet men inte på samma sätt. Inte så högintensivt nu. Men jag kommer att göra som jag gör nu och sedan ta in mera högintensiv träning om några månader.

    Toksnygg mage, snygg definition 🙂

    1. Bra att du fullföljer Pia:) Varje tid har sin charm:) Det var kräkjobbigt men underbart, jag skakar fortfarande:) Kram på dig! Tack för komplimangen:)

  4. Anna B skriver:

    Har tillslut fått yngstas förkylning och den är inte nådig… Ingen träning på några dagar tyvärr. Har haft två bra men tuffa jobbdagar i Sthlm och avslutade hela härligheten med att fynda loss på Blueberry som hade 50% på hela sortimentet! Hett tips till dig som rör dig i trakterna. Det finns en ny Blueberry på centralen nu också, längst upp, längst bort så den ligger lite knepigt till men i alla fall. Kram

    1. Tack Anna:-) Hoppas att du blir frisk snabbt!!;-) Trevlig helg! Kram

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s