OTROLIGT motiverande! (Uppföljning NLC)

Finns det något mer motiverande än att INTE kunna träna?

20130609-090021.jpg

Jag ligger på soffan och mår allt annat än bra och bara längtar att bli frisk och att få träna igen! Jag drömmer om lite förändringar i upplägget, jag tänker att jag ska vara ännu mer tacksam för varje pass jag kan träna:) Så löjligt och så himla sant.

Nu är det inte långt kvar på Next Level Challenge (NLC), några få veckor och jag vet inte om jag kommer att nå det jag ville?

Mål:

  • Se mer vältränad ut med mindre fluff! Rygg och armar är den största skillnaden. Jag kan se att ryggen har muskler och även om armarna inte har snyggaste definitionen så är det en liten skillnad. Jag kan se vältränad ut framifrån i gymmet, men inte i vardagen. Mitt Arnold program har också gjort skillnad på rumpan som faktiskt är en rumpa nu:)

Uppföljning:

  • 20130609-090007.jpgJag kommer att väga och mäta mig emellanåt – detta har jag inte gjort.. Tror inte måtten piggar upp mig.
  • Tiden att springa 5 km – Detta fixade jag tidigt i utmaningen – KLART
  • Hur många armhävningar jag orkar göra i ett sträck – Jag kan absolut göra många fler än innan, jag hade ett genombrott förra bröstpasset:) – KLART
  • Hur många pullups jag kan göra – För att bli bättre så måste man öva och här får jag skämmas.. Har lagt till det i veckan som var..
  • Hur länge jag kan stå på knä eller fötter på balansboll – Glömt att öva…

Slutklämmen:

  • En sak jag lärt mig är att det är svårt att se vältränad ut i vardagen. Det syns så klart på de raka axlarna och hållning mm men ingen fantastiska ränder på armar eller magen i sikte20130609-090014.jpg
  • Om mina muskler ska synas så ska jag vara i rörelse…
  • För mycket kolhydrater eller salt gör att den lilla definition jag har snabbt försvinner tills jag äter renare igen.
  • Jag äter rätt enligt mina mått rätt ENKELT, det finns inga uppoffringar direkt längre och känner jag det så unnar jag mig det när lusten kommer. Det har tagit 2,5 år att komma hit! Så snacket om att det tar 3 veckor eller 3 månader att ändra vanor och annat tror jag inte på..

Så fort jag blir frisk så kör jag på igen och det är dags att öka min cardiodos framåt i de former som funkar med tid och kropp. Jag vill cykla racer, springa, köra jobbigare roddpass och annat som ökar mitt flås och min uthållighet. Jag LÄNGTAR!

Hur går det för er? Hur många kör fortfarande på? Det har vari tyst?

Kram på er!

15 kommentarer Lägg till

  1. Anna skriver:

    Jag hoppas du blir frisk snart ❤ Jag känner igen mig. Jag har inte mått bra på ett tag och vill inget annat än hitta tillbaka till att kunna träna där jag var innan.(jag har inte varit sjuk, bara väldigt nere och det har gjort att kroppen inte ha orkat) Det har varit för många motgångar, men sakta och säkert tar jag mig upp igen. Jag känner oxå att jag är glad för varje pass jag kan göra, det är ren lycka! Vilka resultat du gjort, det är fantastiska tycker jag. Vilken kropp, du inspirerar återigen mig ❤ Kryapåkramar!

    1. Tack fina för pepp!!! Du gör enorma resultat!! Jag följer din blogg och hejar på dig:-) Kram!!!

  2. Jessica skriver:

    Du är så snygg!!!

  3. Anna B skriver:

    Jag är inte riktigt i mål än men det är inom räckhåll. Hade också en slags toppformnings-tanke men blev sjuk och stressad och ofokuserad. Och stress är roten till allt ont så jag fick börja där. Stressreduktion och häpp! Resultat:)) Har inte gjort några större förändringar i kost och träning. Jo, förresten, jag har varit MER tillåtande med godsaker, liksom njutit mer av ett glas vin eller några ostkrokar och det har gjort susen för stressnivån. Inte kännt dåligt samvete om du förstår vad jag menar. Mina planerade avsteg är inte fler nu än i vintras men jag njuter mer av dem. Ah, det blev lite svamligt det här. Du ser i alla fall GRYM ut och jag är på god väg. Kram!

    1. Heja dig, Anna!!! Att slippa ångest och dåligt samvete är superviktigt. Härligt jobbat! Kram

  4. beatatjata skriver:

    Ska också följa upp så här långt så fort jag hinner!

  5. Maria S skriver:

    Lotta du ser grym ut, vilket jobb du gjort. Jag kör på men har nog slarvat med att sätta upp tydliga mål. Här måste jag bättra mig. Men jag mår bra. Vill mer men då kommer frågan om jag är beredd att satsa, vet inte svaret än. Har nu bestämt att ta hjälp av en löpcoach för att komma igång med löpningen och se vad det kan ge för resultat på Tjejmilen. Ska bli jättekul. Så under sommaren får styrketräningen stå tillbaka lite. Får mitt första schema nästa vecka 🙂
    Kram

    1. Åhh Maria vad spännande! Löpcoach och löpmål är ju hur tydligt som helst?:) Spara 2-3 gympass i veckan + löpning = Killing combo? Jag ska öka min cardio dos också:) Ha det bäst! Kram!

  6. Ann-Louise skriver:

    Du är grym och det syns!!! Jag fick övertala mig själv till att köra ett pass igår, kollade några skärmdumpar som jag sparat i mobilen för pepp och sen körde jag! Det gick liksom inte att komma undan.

    1. Hahaha:) Vad härligt!! Gå till kiropraktorn nu:) Kramisar

  7. Pia skriver:

    Jag ser alla nya muskler 🙂 Supersnygg är du! Kram bästa!

      1. Den är supergod:) Åt upp resten idag:) Kram

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s