Onsdag med tunga ben

God morgon!

Det är med tunga ben jag skriver det här…  🙂 Det är verkligt jättejobbigt att köra ben/rump-pass.

Jag experimenterar lite med maten just nu, fokus på rätt bränsle till kroppen så att den ska må jättebra och helst bygga muskler. Vi får se hur det går (Vi får nog mest se vad som växer först.. fett eller muskler? )

Aminosyror + kaffe och sedan var det morgonträning.

Passet idag:
•    Gå igenom redcorden med armar som följer banden = Perfekt rörelse för axlarna utan ansträngning och ger genomblödning och värme
•    Crosstrainer 5 minuter

Cirkel 1 – 8 rep – 3 varv
•    Box Jump
•    Utfall med hantlar
•    Bulgariskt knäböj (foten på bänken bakom) med hantlar
•    Hoppande knäböj med hantlar

Cirkel 2 – 8 rep – 3 varv
•    Knäböj med kettlebell– djupa
•    Deadlift kettlebell
•    Knäböj på ett ben med andra foten bakom i redcord
Avsluta med:
•    Duckwalks med gummiband runt fötterna –
•    Fyllde på med cardio steady state tills 50 minuter har gått
•    Sista 10 minuter stretch

Nu äter jag grötplättar och ska snart ge mig iväg. Jag känner mig lite sliten med jobbstarten, mest pga det är svårt att bära allt med axelproblemen så huvudet spränger av ansträngningen på kvällen. (Skulderbladen är som betong) Så igår cashade jag in julklappsmassage från gullungen OCH maken..  Resten av kvällen låg jag i soffan med tennisbollar på trigger punkterna. Mycket bra tips faktiskt.

Idag är en spännande dag med möten med nya människor! Det ska bli jätteroligt.

Vad händer hos er idag? Hur mår ni? Tränat?

15 kommentarer Lägg till

  1. Beatatjata skriver:

    Tränat ök, rapport kommer! Det ÄR verkligen jobbigt med ben-rumpa, det har inte varit någon favorit tidigare men nu ser jag lite fram emot nästa pass… På plats på jobbet, lite frukost, snabbrunda bland favvo-bloggarna, kolla och flagga mail, fixa ett protokoll, sen in på möte resten av fm. Kram!

    1. Härligt med fart på jobbet, Beata:-) Då går dagarna snabbt! Längtar efter din träningsrapport, får läsa den på tåget hem ikväll. Massor med kramar!

  2. Trillingnöten skriver:

    Bra start på dagen ändå! Jag är så grymt imponerad av dig som är uppe varje morgon och kör järnet. Sån inspiration! Hur exeperimenterar du med maten? Gärna ett inlägg 🙂

    1. Godmorgon Trillis och Helena! Jag återkommer! 🙂 kram!

  3. HelenaE skriver:

    Klart jag tränat 🙂 vill oxå veta mer om dina experiment!!!

  4. AmandaP skriver:

    Tog en pw när jag lämnat barnen på skolan, blåst o regn, men det är skönt att komma ut o rensa tankarna! Nu sitter jag och laddar för styrka- biceps, triceps o bröst.
    Börja jobba kl 11, så jag får nog lägga på ett kol!

    1. Oj stressigt Amanda 🙂 Kör hårt!!! Kram

  5. stepup2fitness skriver:

    Också klar med träningen, ett kul intervallpass, dock inte det i tidningen 😉 Jag är med nyfiken på din nya kost. Administrerar idag och det innebär stillasittande framför datorn med mycket kaffe 🙂 Ha en bra dag Lotta! Kram.

    1. Godmorgon Betty!!:-) Jag vet ju inte om jag gör något smart eller mindre bra just nu:-) Njut av kaffet! Mailade dig precis. Kram!!!

  6. Maria S skriver:

    Ska enligt schema köra ben idag, kan dock bli lite ändringar. Ev blir det vila och promenad med en kompis så tar jag benen imorrn då det var inplanterat vila. Började morgonen lugnt på crossen ville kolla klart ett BL jag inte hann se klart igår 🙂 Tyvärr har lite känning av ngt på framsida lår så jag måste känna hur det känns innan jag tar ett tungt benpass.
    Ha en härlig dag 🙂
    Kram

    1. Kanske bättre att vila om du har ont, Maria? Jag vet dock att det är tufft ibland. Kleta på Linnex-liniment i några dagar? Önskar dig superhärlig kompispromis!!! kram!!

  7. Ann-Louise skriver:

    Tränade i morse 🙂 Men inte alls lika tungt pass som dig…
    En dum fråga (jag skulle ju kunna googla men det här blev ju lättare), vad är redcord? Typ trx? Har själv ont i axlar/nacke efter att ha jobbat på kontor i många år, tänkte om det var något som skulle passa.
    Ha en bra kväll!

    1. Hej Ann-Louise! Redcord är en mer avancerad variant av redcord, tror jag. Jag har ju bara redcord, och när jag köpte så fanns inte TRX:-) http://www.redcord.se Detta är jättebra träning för axlar och nacke. För min del så kan jag ex ligga på golvet med nacken vilande i redcord, och samtidigt slå lite försiktigt på snörena till nacken så aktiverar man försiktigt onda nackmuskler mm. Läs mer på redcord sidan. Ha det jättebra!

      1. Ann-Louise skriver:

        Tack snälla för ditt svar! Ska kolla mer på hemsidan.
        Kram

        1. Såg du nya inlägget med bilder? Kramisar!

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s