Morgonträning på påskens sista lediga dag (biceps, triceps, axlar)

I morse var jag trött och jag tvingade mig upp tidigt, för jag har lite planer för dagen:)

Gullungen har haft pappavecka men IDAG är det min tur! Igår kväll fick jag ett sms där han undrade om vi kunde ta en lunch på stan, hitta på något och åka buss hem ihop.

Det låter nog fjantigt men jag blev så glad! Så häftigt att gullungen funderar på vad vi kan göra tillsammans:) Så nu har jag tränat, jag ska städa och fixa lite, sedan vill jag sola på altanen i en timme eller så med nya ljudboken. Sedan hoppar jag på bussen och det blir säkert räksallad på Waynes som vanligt (gullungens bästa lunchval) och sedan ska vi geocacha i Bolognerskogen!! Det ska bli så kul och gratis! Under geocachingen så rör vi oss mot det väderstrecket vi bor så att vi kan ta oss till passande busshållplats när vi tröttnar. Sedan blir det säkert filmmys som vanligt ikväll och preppa för ny jobbvecka. Har jag tur så får jag med mig gullungen till jobbet någon dag:)

Såååå – dagens träningspass! Jag var svag och menlös idag, fick gå ner på vikter och repetitioner så imorgon blir det ingen styrketräning, kanske inte på onsdag heller.. Jag vill vara fit for fight för mina roliga längre pass fredag-söndag. Jag hade på mig mina Better Bodies idag men känner mig bara klumpig i sådana här kläder? Jag verkar trivas bäst i typ löpartights?

Uppvärmning
Skumrulle
Käppövningar
Lite övningar m lättare vikter

Programmet (3 varv av varje, reps är en indikation på tyngden på vikter, kör så många du orkar på respektive vikt)
Superset 1

  • Stående bicepscurl med stång 6 reps
  • Pushdown i kabeldrag 15 reps
  • Hantelpress (axlar) 15 reps

Superset 2

20130401-082506.jpg

  • Kabeldrag 15 rep
  • Bänkpress smalt grepp 6 reps
  • Stående hantellyft rakt ut på sidan (fast jag orkade bara med liten viktskiva…) 15 reps

Superset 3

Superset 4

2 kommentarer Lägg till

  1. Pia skriver:

    Ibland känner man sig svag. Du är så klok som alltid lyssnar på kroppen och inte pressar den. Det kan jag lära mig av. Jag ska snart iväg till gymmet och köra exakt samma muskler som du 🙂 Nytt program idag.
    Ha en fin dag med gullungen! Kram!

    1. Härligt med nytt program, jag ska hålla koll på bloggen din idag:) (som alla dagar) Ha ett HÄRLIGT pass!! Kram

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s