Kost – Vasaloppsutmaningen

Den här texten lade Maria Mollstedt ut igår på Vasaloppsfacebook sidan:)start

Hej alla sköna!
Angående kost/ork och tillskott dagen till ära då ni som anmält er till Lottas Vasaloppsutmaning ska kämpa…
Skrev ett inlägg för ett år sedan i ämnet och basen har ju inte ändrats – däremot har det hänt en del på marknaden med kosttillskott och såhär skulle jag komplettera för uppdraget:

Innan: En PWO (PreWorkOut) produkt för fokus och uthållighet – leta efter ingående komponenter som koffein, taurin, guarana och beta-alanin. Ett praktexempel är Amok från Olimp

http://www.sportkost.se/PWO/pre-workout/Amok-60-kapslar.htm

Under passet: Aminosyror, aminosyror, aminosyror – vätska är viktigt och protein förhindrar nedbrytning av muskelmassa. BCAA Xplode finns kvar i sortimentet och smakar inte äckligt som många andra på marknaden.

http://www.sportkost.se/muskeluppbyggande/aminosyror/BCAA-Xplode.htm

Under passet: Kanske inte så lätt att äta under pågående träning men en god proteinbar av bra kvalitet i små bitar kanske kan fungera. Min personliga favorit heter Matrix pro32 som både smakar gott och gör gott (finns mycket skräp på marknaden annars…)

http://www.sportkost.se/viktminskning-maltidsersattning/Matrix-Pro-32.htm

Efter passet: Återhämtning i fokus, gärna i form av en kvalitativ gainer såsom Profi mass:

http://www.sportkost.se/muskeluppbyggande/gainers-viktokning/Profi-Mass.htm

Lite kort om mina tips på kosttillskott inför er utmaning, fråga gärna om ni undrar över någonting.

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s