Träning och planering nästa vecka

Nästa veckas planering är nog enkel, tror jag.

Jag kör samma träningsupplägg som denna veckan, det har gått jättebra och det är väldigt omväxlande:-) Jag körde nästan slut på mig igår OCH idag. Två timmar efter måltid så har jag tunnelseende och har helt slut på energi, så jag verkar snurra runt maten ganska fort i systemet.

Jag är i Sthlm måndag-onsdag över dagen och jag packar alla måltider och äter på mina vanliga tider. Jag kör vidare med samma kostupplägg dvs 1900 kcal om dagen men jag har hitills inte lyckats klara full pott på varken fett, kolhydrater eller protein men jag kämpar på. Förmodligen har jag för många olika goda grönsaker till maten vilket äter upp mina kcal så det inte räcker till övrigt. Jag försöker dock så gott jag tycker att jag kan och försöker att inte äta exakt samma varje dag, jag ökar på kolhydrater någon dag för att sedan öka på protein och minska på kolhydrater dagen efter.

Träningen:

Måndag – Steady State Cardio + 30 min Yoga
Tisdag – Styrka Rygg /Triceps/Mage
Onsdag – HIIT + Yoga
Torsdag – Styrka Bröst/Mage/Biceps/Axlar
Fredag – Vila/Stretch
Lördag – Styrka Ben/Rumpa /Mage + Steady State cardio crosstrainer
Söndag – Löpning på löparband eller utomhus – inkl intervaller

Har ni planerat veckan? Hinner ni med träningen som ni har tänkt?  Vi har lasagne (massor med grönsaker och lite nötfärs och keso mm) för 2 dagar, kyckling 1 dag. Vi har frysit in lunchmat såsom kyckling, mer lasagne, nötbiffar, kycklingfilé, tex mex köttfärssås, bovete, pasta, fullkornsris. I kylskåpet finns det; kikärtsallad, kidneybönsallad, vitkålssallad, avokado, tomat, paprika och MASSOR av kesella mm. Vi har nu ätit godaste kycklingen jag någonsin ätit från Ockelbo kyckling (ekologisk hel kyckling) som fick sällskap av rostade grönsaker och magisk svampsky. Galet gott!

Kram!!!!

 

6 kommentarer Lägg till

  1. Mila10 skriver:

    Vecka är planerad efter Olgas upplägg =) Jag jobbar på att bygga muskler och har en hel del i mitt hemmagym jag med. Inte alls så mycket som du men jag är på god väg. Fråga angående din XC då jag funderat på ett multigym hemma men tänkte om den dög? Svårt det där tycker jag då multigym tar mycket plats. Vad god maten lät =D

    1. Hej Mila! Jag vill såååå gärna ha ett multigym hemma men det får inte plats hur jag än bär mig åt.. Jag har mätt säkert 20 ggr… I mitt nästa liv med större gym så blir det absolut ett multigym.. Jag vet inte om jag skulle köpa XC OM jag hade plats för ett riktigt multigym.. Prislappen är dock väldigt bra på min variant..

  2. bodycomf skriver:

    Jag älskar också den där känslan, att så fort man fyllt på med mat efter passet är den borta på nolltid! Fast det är klart, lite jobbigt är det ju att behöva äta hela tiden… 🙂 Om ditt hemmagym då; du har ta mig tusan mer grejor hemma än vad som finns på mitt gym. Om du nån gång ska sälja allt köper jag det för en billig penning!! 😉

    1. Jag sparar detta inlägget och återkommer om det blir så:-) Just nu skriver jag specen på nästa version av gym (ifall vi bygger om och flyttar) och då ska det finnas plats för roddmaskin mm också:-) Kramisar!

  3. Ann-Louise (N) skriver:

    Idag blev inget alls som jag planerat… men det är som det är, det blir nya tag imorgon! Jag körde i alla fall ett benpass och kommer att ha träningsvärk imorgon… Gillar inget vidare att köra ben, men jag stretchade ganska ordentligt efteråt och kommer att stretcha lite till efter min kvällsplanka, så förhoppningsvis kan jag gå imorgon 🙂
    Träningen är så gott som planerad, men, som vanligt, inte maten. Men snart så, kanske.
    Ska bara läsa några fler bloggar först 😉
    Ha en bra kväll, kram!

  4. Maria S skriver:

    Gud så skönt att ha all den där goda maten klar 🙂 jag jobbar på att beta av saker i veckan så helgen blir mer fri, tack vare inspiration från dig. Ska nog börja fixa mer mat oxå 🙂 Jag fick chansen att träna på gym i lördags, där fanns allt. Testade swinga med 24 kg kb, gick ju det med, kanske blir nästa inköp för mig. Sen måste jag påminna min man om min crossfitlåda han ska bygga till mig 🙂
    Nu planering för träning, ska rida två dagar plus att jag åker till Ysuragi på söndag. Men jag tror jag får till mina pass ändå, denna vecka återinför jag ett intervallpass.
    Kram

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s