Tisdag

Idag skulle jag egentligen kört ben/rumpa men jag glömde HELT bort det. Gick ner i gymmet och körde uppvärmning och fick helt enkelt för mig  att det var överkropp idag? 🙂 Efter passet insåg jag att det var fel pass men det gör inget, imorgon kör jag ben istället och nu är överkroppen RIKTIGT uppvärmd inför kiropraktor besöket.

Nu hoppas jag på en förlösning och förmodligen en utskällning av kiropraktorn, jag brukar få en skopa ovett varje gång jag träffar honom… Embrace myself! Vi  har olika livsfilosofi helt enkelt 🙂 (Jag försöker i och för sig att värva honom till min sida varje besök också…)

Nu äter jag gröt som jag glömt att salta med en banan och kanel. Gårdagens gryta var MUMMA, så jag ska försöka att komma ihåg att lägga ut receptet (om jag kommer ihåg det) senare!

Vad händer hos er idag? Tränat? Berätta något som piggar upp mig? Please!!! 🙂 🙂 🙂

Grattis Louise till första delen avklarad i Boråsklassikern!!!!

Dagens pass:

Crosstrainer 10 min – trött, trött, trött. Uppmjukning av kroppen.

Ryggresningar på pilatesboll + stående rodd i XC 3 x 10

20 st jumping jacks

Bröstpress i XC + bicepscurl hantel 3 x 10

Latsdrag i XC (knästående) + Bicepscurl i XC liggande 3 x 10

Fällkniv raka 8 st och åt sidan 5 st per sida med raka armar och fötterna i redcord (plankposition) + stående magövning med tung kb i handen (upp och ner längs sidan) 10 st per sida – 3 set

20 st jumping jacks

Dips med händer på bänk + version av latsdrag i xc 3 x 10

Liggande på rygg med lättböjda knän och pilatesboll mellan fötterna, lyft upp benen så högt att rumpan lyfter, gå ner men inte så långt att svanken höjer sig. 3 x 10

 

Stretch 5-10 minuter

23 kommentarer Lägg till

  1. Karin skriver:

    Frukost precis avklarad och laddar för möte på jobbet. Förhoppningsvis blir det inköp av en crosstrainer i veckan =). Bara så du vet så har du nu en ny ”anhängare” som kikar in varje dag. Min träning får bli ikväll, på morgonen är det två små killar som ska ha lite uppmärksamhet innan dagis =)

    1. Tack Karin! Blir så glad av din kommentar:-) Min gullunge är 11 år och kommer och knackar på gymdörren och meddelar att han har ätit och borstat tänderna = LYX! 🙂 Spännande med crosstrainer!! Jag får många frågor om vilken man ska köpa, så berätta gärna vilken du väljer! Njut av dagen!

      1. Karin skriver:

        Anna sa att du kunde ha en del tips… Lutar åt att det blir en Energetics, Elliptical 7.5. Har du några erfarenheter av en sådan? Verkar stabil och har träningsprogram så att man inte alltid behöver ställa in motstånd själv.
        Mina killar är snart 4 år och 2 år. Ibland är de med när jag tränar. Man får se det som extra utmaning när 2-åringen klättrar på en när man står i plankan =)

        Ha en underbar dag!

  2. Trillingnöten skriver:

    Hahaha så där kan det gå när inte haspen är på! 🙂 Lätt hänt! 🙂 Själv kör jag på som vanligt! Och det funkar. Märker faktiskt en hel del skillnad efter bara 7 år.

    1. Förstår att du menar 7 dagar, Trillis. Vad roligt med skillnaden! Berätta! 🙂 KRAM!

  3. Betty skriver:

    God morgon fina Lotta!!!
    Det viktiga är ju att träningen blev av :). Håller tummarna att allt går bra hos kiropraktorn.
    Jag ska på yoga efter jobbet :). Ser verkligen fram emot 1 h o 30 min skön träning, med rejäl träningsvärk imorgon ;). Stor kram till dig!

    1. Plågsamt besök avklarat och 2 ytterligare besök bokade. Härligt med yoga för dig idag, det kommer nog att göra ont redan idag:-) Jag är fortfarnade impad över din hantelvikt igår! Du är bra:-) kram!

  4. Tina skriver:

    Jag har nog blivit smittad av dig har nu kommit upp och tränat två mornar 
    Körde ett tabita kb pass idag 20/10 5 varv, svettigt och tungt!
    Lycka till hos kiropraktorn!
    Jag har tvättat i morse också, du påverkar mig både med det ena och andra.
    Ha en bra dag 

    1. HÄRLIGT Tina!!! Vad bra du är:-) Önskar dig en underbar dag! Kram!

  5. Therese skriver:

    Lycka till hos kiropraktorn!! Hur är det med huvudvärken? Ikväll blir det ett intervallpass på cross, på dagen ska jag bara mysa med barnen. I eftermiddag tar vi en promenad på isen i solskenet. Ikväll kommer den efterlängtade pappan hem. 😀 Ha en fin dag!!

    1. Tyvärr huvudvärk fortfarande men jag har hoppet om att imorgon blir en kanon-dag!:-) Härligt med gullung-mys och skridskor:-) Avis! Hahaha, kommer han att få sina fiskar varma när han lämnat dig med allt så många dagar? I min värld blir det vääääldigt mycket fotmassage;.) kram!

  6. Louise skriver:

    Tack snälla du för länkarna! Ska titta igenom dem i eftermiddag och lägga upp en plan. Hoppas besöket hos kiropraktorn går bra.
    Ha en riktigt bra dag!
    Kram

  7. Elin skriver:

    Skickar dig min träningsglädje, fina Lotta!
    Jag har en sån där superdag idag. Massor av energi kommer här ——–> 🙂
    Kram

    1. Vad härligt Elin!!! 🙂 Blir så glad att höra det och läsa ditt pigga meddelande:) kram!

    2. Elgot skriver:

      Jaha, nu lyckades jag kladda ihop mina bloggar 🙂
      Bra att du kände igen mig ändå.
      Kram

      1. 🙂 Jag kollar bara den andra ibland men kollar ALLTID denna bloggen 🙂 Massor med kramar!

  8. Karin skriver:

    Anna sa att du kunde ha en del tips på crosstrainer… Lutar åt att det blir en Energetics, Elliptical 7.5. Har du några erfarenheter av en sådan? Verkar stabil och har träningsprogram så att man inte alltid behöver ställa in motstånd själv.
    Mina killar är snart 4 år och 2 år. Ibland är de med när jag tränar. Man får se det som extra utmaning när 2-åringen klättrar på en när man står i plankan =)

    Ha en underbar dag!

    1. Hej Karin! Jag har inte testat crosstrainers på länge. Jag köpte min Tunturi 2006, tror jag. Då gjorde jag galet mycket research 🙂 Viktigt för MIG, stabil och tyst crosstrainer, många olika program så att man kan ha en dålig dag men ändå få en bra träning, mjuka rörelser, och möjlighet till TUNGT motstånd. Annars är det risk att man växer ur den fort, det gjorde jag med min gamla… Den fick exmaken överta. Mysigt med gullungar som hjälper till i plankan 🙂 Kram!

  9. HelenaE skriver:

    Körde till slut ben i morse, efter mycket velande. Får nog min beskärda del av överkropp ikväll, om ja kommer iväg på crossfiten. Varför skäll? Av kiropraktorn alltså? Vad är ni ‘oense’ om?

    1. Hej Helena:-) Härligt med 2 pass idag för dig:-) Han tycker att jag tränar för mycket, för hårt. Äter för lite, vilar för lite, slappar för lite, dricker för lite vin, har för tufft jobb mmm 🙂 Han är underbar och jag gillar honom SKARPT: Ramsan ovan är en del av vår relation, han skäller lite och jag rättar in mig LITE i ledet och sedan börjar vi om igen 🙂 Kram!

  10. Jessica skriver:

    Här kör vi med någon lätt form av magsjuka, typ. Så det är inte så uppiggande! 😉 Men det som känns bra är att nuförtiden oroar jag mig inte över att vara sjuk. Sämre mat och utebliven träning kan ha sina fördelar – man blir frisk och hinner få en massa inspiration och motivation när det är dags att ta sig upp på banan igen 🙂

  11. Pia skriver:

    Jag ska göra ett bodyrockpass ikväll. Blir en bodyrockmånad för mig. Har gjort tung styrka i januari, så nu passar det med mera svett och flåsträning ;-). Ska följa deras 30 dagars februari utmaning.

  12. Ann-Louise (N) skriver:

    KB pass i morse! Måste lära mig att gå upp liiite tidigare bara, det blev lite stressigt och jag hann inte riktigt med att stretcha (och det känns i rygg/säte/ben).
    Hoppas det värken släpper snart! Sorry, inget uppiggande att meddela…

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s