Nytt uplägg – Next level utmaningen

Precis som jag skrev i förra inlägget om framgångsrecept så förändras förutsättningar och mål med tiden och nu är det dags för en

20130421-101048.jpg

förändring igen. Jag har kört mitt gamla recept sedan slutet december, så i nästan 4 månader nu:)

  • Utmaningen heter Next Level och handlar om att komma till nästa nivå. Mindre fluff, lite starkare, lite snabbare och liter bättre:)
  • Träningen
    • Fokuserad styrketräning 4-6 pass i veckan
    • 4-5 set per övning
    • Upplägget är 15 reps med en vikt, 12 reps med tyngre vikt, 10 reps med ännu tyngre vikt och 6 reps med tyngsta vikten
    • Powertraining i några pass i veckan – väljer ut en basövning och kör mycket tyngre och färre reps i det passet
    • Lite vila och högre tempo (men inte lika högt tempo som i cirkelträning) för att hålla pulsen uppe
    • Cardio 3-6 ggr per vecka i form av jogg och intervaller. (Jag tar tiden på 5 km emellanåt för att få lite bättre tid, jag är väldigt långsam idag:))
    • Försöka vara OBEKVÄM – träna UTANFÖR comfortzonen20130421-105456.jpg
    • Rörlighetsövningar och skumrullemassage dagligen även på vilodagar
  • Kosten
    • Dricka mycket vatten, minst 8 glas om dagen
    • Äta ren och näringsrik mat i så stor utsträckning det går
    • Mycket grönsaker och frukt
    • Äta lite mindre kcal än jag förbränner per dag
    • Unna mig gotte på helgerna men hålla mig under min förbränning (kan vara nyttigt gotte eller glass/lakrits)
    • Äta varierat och mat som gör mig lycklig och nöjd för att minska sötsug och annat
    • Hitta nya roliga livsmedel såsom bönpasta (redan hittad iofs:)) och andra roliga saker som gör nyttiga bakverk möjliga
    • Ha med mig mellanmål och luncher så ofta det går i jobbet
  • Övrigt
    • Sova 7-8 timmar per natt
    • Fortsätta att fylla i träning och annat i min träningsdagbok
    • Vara tacksam för allt härligt som finns i mitt liv
    • Vara närvarande där jag är
    • Sätta gränser för att stärka/behålla min integritet/energi

Jag väger och mäter mig inte på en vecka eller så, för jag är fortfarande svullen efter Spanien flyget. Men jag är mycket nöjd med dagsformen, humöret, livet och balansen!

Hur går det för er andra i utmaningen?

11 kommentarer Lägg till

  1. Annie skriver:

    Skönt att läsa att du är nöjd med dagsform och livet – du ser fantastisk ut!

  2. Maria skriver:

    Bra mål där!! Håller med Annie, du ser fanastisk ut!!
    =)

    1. Tack Maria:-) Det värmer!

  3. Maria S skriver:

    Du är jättefin, blir kul att följa ditt nya upplägg. För min del jobbar jag vidare med kosten, mer vatten varje dag och ska börja få in 5 pass igen per vecka. Har haft några veckor med 4 pass, dock bra pass men vill änå få in 5.

    1. Då får vi peppa varandra;-) Roligt med nya mål! Kram på dig:-)

  4. beatatjata skriver:

    Här snackar vi fokus! Mycket kul att läsa, ser fram emot rapporter. Älskar att du bara bestämmer dig och kör, inte någon ”åh jag är så trött, köper kaffe och scones på väg till jobbet…”. Som…min kompis… har gjort 🙂

  5. Ann-Louise skriver:

    Jag är så imponerad av dig, du är supersnygg och så himla fokuserad! Jag har planerat in fem pass i veckan men jag är tveksam till att det blir så… (men jag SKA försöka, och jag ska försöka släppa det där negativa ”jag tror inte att jag kommer att klara det”)! Men som vanligt är det maten jag behöver fokusera ännu mer på, jag behöver äta färre kalorier – punkt. Nu kör vi! KRAM och tack för pepp och inspo 🙂

    1. Heja dig AL! Jag tror inte på att ”försöka” utan på att ”bestämma sig” 🙂 Du KOMMER ATT FIXA DET om du tycker att det är viktigt! Vi hjälps åt:) HEJA DIG!:) Kram!

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s