Vasloppsutmaningen – nu närmar det sig!

Hej!

Nu börjar det närma sig!!! Vad roligt det ska bli, och jobbigt??

När: 4 mars

Tid: Start kl 8.00 och slut när första personen går i mål, ca 4,5 timmar efter start.

Hur: Alla tränar efter sina förutsättningar ex; cykel, crosstrainer, löparband, roddmaskin, hopprep, kettlebell eller dylikt. Jag tänker köra crosstrainer  och löparband och titta på Vasaloppet under loppet. En liten del av mig överväger att börja med att springa ute en timme för att sedan hoppa på hemmaträningsutrustningen, eftersom söndagar är vår löpardag (min och makens)

Extra utmaning; Kör hårdare när de spurtar i loppet :-)

Bonus: Det vore trevligt om vi kan få se alla deltagare UNDER loppet, så maila mig gärna bild på när ni tränar, så lägger jag ut dessa (för de som vill) Maila till: Fokuseradenergi@hotmail.se (Jag får ha koll på skärmen från crosstrainer och hoppa av för att göra inlägg emellanåt?)

Uppladdning: Hur gör ni för att ladda kroppen? Läs gärna Maria Mollstedts tips om vila före loppet, hur vi ska äta före, under och efter loppet mm.

Pris: Jag funderar lite på om vi kan få till något pris för oss hemma kämpare förutom att ha roligt, bränna galet mycket kcal, få visa våra svettiga kroppar på bild 🙂 Återkommer!

Utmaningen på Facebook

Uppdateringar med bilder och annat sker självklart via denna bloggen.

7 kommentarer Lägg till

  1. StepUp 2 Fitness skriver:

    Jag kommer tyvärr inte att kunna vara med 😦 Jag swingar då för fullt på min KB instruktörsutbildning. Kör hårt alla!

    1. KB är HELT godkänt för utmaningen, Betty! Jag ber Olof ta foto på dig att lägga ut:-) Kramisar!

  2. Maria S skriver:

    Jag kommer inte heller vara med, kanske kör en kortare sträcka. Barnen är borta så vi ska passa på att få lite gjort här hemma, det får gå före denna gång. Jag kommer kolla in bilder och heja på er!

  3. Linn skriver:

    Hej! Mitt gym anordnade ett vasalopp på crosstrainern i söndags under fyra timmar och jag gav järnet, såklart! Laddade upp med en tacobuffé kvällen innan, massor av sömn, en stabil frulle och aminosyror. Under passet fick jag i mig fem liter vatten (fyra toapauser, haha) och två bananer. Var helt slut resterande del av dagen sedan, helt förstörd faktiskt. Men det var värt det för fytusan va roligt det var! Så, jag vill bara skicka lite pepp och positiv energi, kör så det ryker, man orkar så mycket mer än vad man tror! Kram

    1. Tack Linn! 🙂 HÄrligt att höra!! 🙂 Jag ska tänka på det på söndag. Kram!!!

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s