Stark lördag med tankar runt att man får vad man förtjänar?

Härliga lördag!:)

Idag blev det tidig och effektiv träning för idag har vi hyrt släp och ska köra massor av byggskräp till återvinningen från de öppnar tills 20130427-082202.jpgde stänger.. Så det kommer att bli massor av squat och lyft:)

Delar av kvällen igår så funderade jag på att skriva ett inlägg om att man får vad man förtjänar, och då tänkte jag mest på min egna formcheck i vår lilla utmaning. Jag var lite besviken för jag ville verkligen för en gång skull ha lite minus centimetrar eller NÅGOT bevis på att min form går åt rätt håll men men..

Sedan började jag tänka på de personerna som verkligen har definition och synliga muskler.. De tränar HÅRT och de kör styrketräning med tunga vikter, de äter ALLTID rätt, fuskar ALDRIG. Om jag tränar cardio eller lättare styrketräning med många reps så får jag inte samma sorts resultat..

När jag säger att jag VILL ligga på 200 gram protein per dag så betyder det sällan att jag gör det, jag kanske landar på 145-180 gram medan den som verkligen VILL hade sett till att landa på 200 gram protein. Förstår ni hur jag menar?

En annan sak jag lärt mig, mina muskler syns inte när jag står rätt upp och ner. Jag måste vara i rörelse, ex på bilden uppe till höger. På den bilden så rör jag på benet… hahaha. Så nu ska jag andas lite och sedan jobba vidare för att nå mina mål:)

Sååå dagens träning!!! Ben & rumpa med lite mage!:)

  • 4 set – 15, 12, 10 och 6 reps – Squats med skivstång (passning av maken)
  • 4 set – 15, 12, 10 och 6 reps – Utfall med hantlar
  • 4 set – 15, 12, 10 och 6 reps – Legcurls
  • 4 set – max reps -Omvända crunches på bänk
  • 4 set – max reps – knäuppdrag i bodypress dipbar – jag är SÅ mycket starkare nu!
  • Powertraining 3 set – 10, 6 och 4 reps – Raka ben deadlift
  • Powertraining 3 set – 10, 6 och 4 reps – Kabelrodd (fokus nedre rygg)

Nu är det frukost och jobba med skräpet och sedan blir det dusch, middag på stan med make och gullisen och sedan OBLIVION:) Jag längtar redan!

Hur ser dagen ut? Hinner ni träna eller har ni redan gjort det? Kram

15 kommentarer Lägg till

  1. Anna skriver:

    Jag hänger med på hur du menar.
    Vilken grym träning du fick till.
    Jag inspireras jag av dig, du är grym!
    Idag blir det ingen träning, är sjuk 😦 Få nöta soffan idag och hoppas på att nästa vecka bli bättre träningsmässigt. Ha en toppendag! 😀 Kram

    1. Krya på dig, Anna! Vila är viktigt, lätt att glömma… SUPERKRAM!

  2. Annie skriver:

    Fina, du ser alldeles fantastisk ut. Muskler syns inte i avslappnat läge om man inte är extremt vältränad. Mina syns bara när jag tränar eller spänner, men om jag bara står rakt upp och ser syns de inte alls. och då anser jag mig ändå vara vältränad 😉 Du ser fantastisk ut! Kram

    1. Tack fina Annie:-) Jag älskar ju dina muskler!!! Kram

  3. Maria Mollstedt skriver:

    Jag tycker att du är jättefin Lotta, vill bara säga det!! Vet att det är lätt att vara ganska hård mot sig själv.
    Glöm inte att utvärdera alla aspekter, inte bara de hårda måtten. Mår du bättre? Är träningen roligare? Vad vill Lotta och under vilka förhållanden mår Lotta som bäst?
    Jag är ju muskeltokig men mår också bäst med den typen av kost och träning 😊

    Önskar dig en härlig helg!!
    Stora kramen!

    1. Tack bästa Maria! Jag är så impad av ditt fokus och beslutsamhet! Uppskattar att du tog dig tid att peppa mig. Kraaam

  4. Pia skriver:

    Fina Lotta! Jag tycker du ser fantastisk ut. Det är få människor som har definierade muskler som syns hela tiden. Då får man nog vara extremt vältränad och ha låg fettprocent. Som Maria Mollstedt. Inte syns mina muskler heller hela tiden. Det som man ser på bloggar är ju bara en liten del av verkligheten. Man (läs jag) tar bilder i bra ljus, i samband med träning då man spänner musklerna eller har bra pump. Kram fina , snygga du!

    1. Tack Pia för pepp och input! Kram

  5. Anna B skriver:

    Var på jobbet 07.00 och löste av de som jobbat under natten på årets LAN. Väntar på att de sista deltagarna ska få hämtning och sedan blir det hem för lördagsmys med grillning och gotte. Vilodag från träning. Kram!

    1. 🙂 Ha bästa dagen!! Kram

  6. Cilla skriver:

    Du är så fin Lotta! Det är ju mycket man vill åt på en och samma gång men du jobbar på helt fantastiskt fint och din kropp är oerhört vacker. Mina muskler syns i princip bara när jag tränar och har lite pump eller om jag riktigt spänner. Det räcker väl tänker jag 😉 Keep up the good work! Kram på dej

    1. Tack fina Cilla!!! Denna känslan är helt klart the downside av utmaningar och press MEN jag VILL till nästa nivå så jag kämpar mig igenom detta:-) Massor med kramar

  7. Maria skriver:

    Håller med alla här att du ser fantastisk ut! Du är stark och har fina muskler .. Har också varit där att jag vill att musklerna ska bli mer synbara men har också förstått hur mycket man får offra. För mig är det inte värt det just nu, dessutom tror jag det är lite svårare när man är som jag snart 44 år. Känner ändå att jag har musklerna därunder och man får väl passa på att fota sig när man tränat lite hårt .. 😉
    Du inspirerar oss enormt Lotta !!! KRAM 🙂

    1. Just det! Vi är ju jämngamla!!!;-) Härligt:-) Tack bästa för pepp! Kram

  8. Ann-Louise skriver:

    Håller med alla, du är jättefin!

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s