Söndag och NLC uppföljning

Nu går jag medvetet i kollisionskurs med sista tidens debatter i de bloggar jag läser.. Jag har faktiskt retat upp mig lite i veckan som var

20130519-075448.jpg

på alla rediga inlägg om ”att man är så trött på spännbilder på instagram och i bloggar”, ”jag tränar för att må bra och inte för att få rutor” mm. Samtliga bloggar som tagit upp detta har spännbilder redan i headern på bloggen och jag måste säga att det MOTIVERAR mig. Jag VILL veta att det den personen tränar och äter FUNKAR, bildbevis är det bästa jag kan komma i den vägen? Så här kommer morgonens bilder med mina muskler och mitt fina (hängande) skinn. Detta är mitt bevis på att det jag gör just nu funkar, jag har mer muskler, mer kraft, mer definition och jag är stark på ALLA sätt och vis. Punkt.

Jag ser att jag ut som om jag har bröst på dessa bilder men det har jag inte, det är en synvilla:)

För er som nu tänker ”Vad hände med hälsa?”, ”vara stark i vardagen” mm? Det är jag redan! Jag är stark, har ork, fixar det mesta och har inga sådana utmaningar längre. Jag förstår att det är människor som har den biten kvar och jag hejar på er! Men det är inget mål för mig, DEN delen funkar:)

Jag kör NLC just (Next Level Challenge) för er som är nya läsare. Under en längre period (tror det var 12 veckor?) så ville jag komma till nästa nivå med träningen:

Uppföljning:

  • Jag har inte vägt mig och mätt mig som jag skulle, jag är rädd att det gör mig omotiverad för jag känner att jag nog är lite tyngre än innan..
  • Se mer vältränad ut – Jag känner mig starkare, speciellt i bålen, jag tycker att jag ser mer vältränad ut och att all styrketräning ger resultat. 
  • Tiden att springa 5 km – jag klarade mitt mål och sänkte mig med 9 minuter på mindre än 4 veckor och nu håller jag lätt den tiden. Snart dags för nästa steg.
  • Hur många armhävningar jag orkar göra i ett sträck – jag har inte maxtestat men kör fler än innan och har med det i 2 träningsprogram i veckan och det går framåt även om jag inte hör till bästa skaran direkt.
  • Hur många pullups jag kan göra – Jag klarar fler med det gummibandet som ger mindre stöttning men klarar nog fortfarande inte en enda oassisterad, den är så himla bred.. Pullups (smalt grepp) klarar jag mycket bättre. 
  • Hur länge jag kan stå på knä eller fötter på balansboll – ooops, glömt att öva på detta…
  • + lite annat (jag för ju bok över min träning)
  • Obekväm träning – Jag har inte tränat lika obekvämt i veckan som var. HELA LIVET är obekvämt just nu, med för mycket överallt så jag är glad att jag tränat och ätit bra.
  • Kosten – Jag tycker att det flyter på jättebra med maten! Efter så många år så funkar det äntligen nästa av sig själv. Jag partar till emellanåt, som BJ i fredags och en halv pizza igår men det är ingen stor grej för mig. Idag äter jag som vanligt igen.

Jag är så HIMLA TACKSAM att vi körde igång med denna utmaning. Det är så lätt att bara låta livet rulla på, att låta allt annat ta över livet; galet mycket på jobbet, ledsen gullunge, trött/huvudvärkstyngd make, husbygge mm men jag har inte släppt ALLT och gjort allt för alla andra, utan låtit mig själv få en timme per dag och fokusera på mig, mig, MIG.

Idag har jag kört bröst och rygg (som tidigare pass under styrkeprogram) och avslutade med 5 km jogg med gullungen på cykel. Har slängt av mig svettiga träningskläder och bytt direkt om till utejobbar kläder. Jag ska såga ner en häck som är mer som trädstammar. Sedan ska jag läsa bok och dricka kaffe och ANDAS.

Kram på er! 

Min uppmaning idag är att vara ärlig med vad du har för mål, du behöver inte berätta för andra men var ärlig för dig själv. Det är svårt att nå dit man vill om man inte satsar för att komma dit….

11 kommentarer Lägg till

  1. Du är GRYM! Stort tack för peppande inlägg.

    1. Tack:)!! Hoppas att du njuter av resan:)

  2. Maria Mollstedt skriver:

    Good for you!! Tummen upp 🙂
    Kram på dig!

    1. Tack snygga Maria med bästa spännbilderna:) Kram

  3. beatatjata skriver:

    Jag vet att du har bröst, jag har sett dem ;-).

    Well said, det är en fin balansgång mellan det rediga och det sanna. Har ingen aning om var jag är. Men jag vet att jag kan spänna ihjäl mig och inte se ut som du :-). MYCKET inspirerad av ditt obekväma tänk och av styrketräning i allmänhet, vill läsa arnold-boken…

    1. Du är rätt ärlig, Beata:) Inte mycket bullshit i din blogg, hahaha. Jag pratar gärna mer Arnold med dig också, vill ju läsa upp kroppstyperna för dig:) Kram!!!

  4. Maria S skriver:

    Ser gärna bilder, blir bara peppad. vad kul att du känner skillnad 🙂 Jag måste nog gå tillbaka till det jag skrev i början, har halkat av spåret lite. Kram

    1. Bra att följa upp ibland:) Heja dig, Maria!! Kram!

  5. Ann-Louise skriver:

    Jag är riktigt imponerad av dig och inspirerad! Grymt bra att du tar dig tid till dig själv, jag borde bli bättre på det. Jag tar oxå till mig det sista, att vara ärlig mot mig själv och jobba mot mina mål. Just nu är jag bara all over the place… Kram!

    1. Det är svårt men jag tror att det är nödvändigt.. Hejar på dig!:) Kram!!!

  6. Sofie Westermark skriver:

    Härligt med uppriktighet! Jag vill oxå se spänn bilder för att bli motiverad! tack för dem:-)

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s