Juldagen

Godmorgon kompisar!

Jag hade en jättehärlig julafton igår. Morgonmys med paketer till gullungarna med bästa grannarna, sedan hade hela familjen egentid en stund. Jag duschade, bloggade, och i huset gick jul-spellistan på Spotify och brasan var tänd. Gullungen hade fått Lego Harry Potter i julstrumpan så han spelade. Vid elva tiden gjorde vi jullunch tillsammans där  gullungen stod för ägghalvorna, och vi stekte köttbullar och annat. Jättegod mat men jag är fascinerad hur lite som får plats i magen?

Direkt efter det så var det dags för att spela Jultomte. Roligt egenpåhittat kortspel som lämnar ut julklappar i lagom takt så att man hinner förstå vad  man får i presentJ Kärleken flödade och introt på ett av presentkorten var ”Tack för att du är värdelns bästa mamma” (Det var stavat på det visetJ ) Markus fick ett brev från Timothy med sååå mycket kärlek till sin bonuspappa så jag nästan grät en skvätt. Det finns mycket att vara tacksam för!

Sedan släpade jag ut hela familjen på promenad (de var inte så glada för det) Gullisen åkte till sin pappas släktsammankomst och vi åt julbord-på-smörgås till middag och jag avslutade med några smågodisar och popcorn och mycket julmust.. Shit vad jag mådde dåligt när jag gick och lade mig.. Magen stod i fyra hörn. Men jag äääälskar popcorn.

Idag var det intervaller på schemat, så en dubbel espresso och ett glas VATTEN (Kom ihåg det idag, vatten vatten vatten!) sedan körde jag igång. Dagens pass är från Therese (tack Therese 😉 ) som hittat det i Fitness Magazine, ursprung Pauline Nordin. (lite korrigeringar från originalet)

  • 5 minuter – Värm upp med stegrande intensitet tills pulsen når 70% av din maxpuls. Nu sätter du pulsklockan på start.
  • 5 minuter – Öka intensiteten tills pulsen når 85% av maxpuls. Därefter saktar du ner under 10 sekunder. Öka därefter igen. Repetera.
  • 5 minuter –  Håll pulsen runt 80-90%
  • 5 minuter – Spurta tills pulsen når 90%, sänk därefter farten tills pulsen hamnar på 85%. Håll det tempot perioden ut.
  • 5 minuter : Håll pulsen på runt 85% av max, med ett jämnt tempo.

Sedan låg jag kvar i pulszon 3 tills 45 minuter hade gått.

Total träningstid: 45 minuter

Aktivitetspoäng:54 poäng (Japp! Nu är det nya mål som gäller!!! Även om plyoboxarna inte kommit ännu? Hallå Olof på Spartan, jag läääängtar efter dem 🙂 )

Kcal: 480

Jag är inte så stark som jag brukar vara, det var jobbigt att köra  intervaller idag. Inte så konstigt efter 2 veckor utan träning, nu är det bara att kämpa på.

Jag väntar lite med frukosten, dricker kaffe och vatten nu, jag ska äta en omelett till frukost.

Om ni undrar (och det gör  ni väl?) så har jag OTROLIG träningsvärk i rumpa, framsida lår, framsida smalben, insida lår mm…

Hur mår ni? Hur var julafton? Tränat något? Kom ihåg att dricka mycket vatten idag! Kram!

En kommentar Lägg till

  1. stepup2fitness skriver:

    Grymt jobbat o vilket pass du har kört!!! Här är det vila idag.
    Vilken mysig julafton ni har haft! Våran var lite annorlunda, då det bara var vi. Men trots det min bästa julafton som mamma, att kunna ägna all tid åt tjejerna var värt mer än jag trodde 🙂
    God fortsättning till dig bästa Lotta. KRAMISAR!!!!

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s