Obekväma söndagscirklar

Dags att börja leverera på utmaningen och träna OBEKVÄMT, och det var satans obekvämt och jobbigt det här…

Nu är det dusch och frukost och sedan ska jag finurla på dagens middag:) Vad ska ni göra? Kram!

Uppvärmning:

  • Skumrulle
  • Rörlighetsövningar

5 cirklar – 3 set av varje cirkel – 5-25 reps per övning (siktade på 25 men klarade inte det på några övningar – minimalt med vila.

Cirkel 1:

  • Planka pike – fötterna på handduk och gå upp i pik och ner i planka igen (bilden..)
  • Squat med axelpress (hantlar)
  • Jumping jacks – 30 sek
  • Squats över plyobox – sida
  • Roll ups – situps med raka armar som är flätade – rakt bak och följer med rakt upp

Cirkel 2:

  • Samuraj squat – squat med hantel som hugger över huvudet och ner som ett samurajsvärd
  • Armhävningar
  • Liberty – squatta djupt med hantel i handen, nudda golvet med hantel, gör hela rörelsen upp och avsluta med hantel högt upp som om du vore frihetsgudinnan
  • Plank mogul – hoppa i plankan jämfota sida till sida – 30 sek
  • Squatting stork – enbens squat där avslutningen på squatten är att kroppen är i linje med golvet och armarna rakt fram (kanske ser ut som ett flygplan mer?)

Cirkel 3: 

  •  Klockarmhävningar – göra armhävningar medan man rör sig runt som en klocka – skitjobbigt
  • Surrenders – stå på knä med hantlar rakt upp, sätt dig ner med rumpan mot fötterna och upp igen, lägg energin på rumpa och rumpa..
  • Frogpushup – stå på knä och göra armhävningar med händerna nära kroppen som du var en liten groda
  • Mountain climbers på golvet med fötterna på handduk – rör dig fram och tillbaka i plankställning med fötterna – 30 sek
  • Skaters – 30 sek skata på golvet

Cirkel 4:

  • Militärpress med hantlar
  • Sumosquats med tricepspress bakom huvudet med hantel
  • Omvända crunches på golvet

Cirkel 5:

  • Liggande triceps press med kroppsvikt – ligg på sida och jobba upp ner med övre armen nära kroppen.
  • Armhävningar på bosuboll – 😦
  • Butt kick – 30 sek
  • Jumping Jacks – 30 sek
  • Leg climb crunch – ligg på golvet med ena benet rakt upp, klättra med händerna upp till foten och ner igen.

20130407-090948.jpg

4 kommentarer Lägg till

  1. Ann-Louise skriver:

    Men fy vilket pass… 😉 Skriver upp och provar kanske en del av övningarna men kommer troligen inte att fixa många av dem.
    Ingen träning idag, fortfarande jätteförkyld och sjukt ont i halsen. Hade 38 grader i temp igår och det är mycket för att vara mig 😦 Det som är bra är väl att jag får sitta/ligga lugnt i soffan och läsa böcker och tidningar!
    Shoppade en del i Stockholm, bl a en ny sportbh och ett par Under Armour shorts – skitsnygga 🙂 Ingen av oss ville åka hem… Härligt med egenmys med tjejerna, vi hade ansiktsmask, fixade naglar o s v så nu har jag världens längsta lösnaglar ha ha och det är jag inte van med (om det kommer en massa konstiga ord i mitt inlägg) 🙂
    Ha en skön söndag! KRAM

    1. 🙂 Låter superhärligt AL!!! Jag ska kolla efter ny sport BH i Spanien, sist fyndade jag billiga löparstrumpor där:) Jag kan inte heller klara många reps på flera av övningarna men de är jättebra för stabiliteten i kroppen att försöka. SUPERKRAM och krya!!!

  2. Maria S skriver:

    Vad mycket nya spännande övningar. Var hittar du de? kör du efter Jillian?

    1. Sparat massor av övningar 🙂 Jag gillar dessa maratonpass 🙂

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s