Min utmaning – uppföljning efter 8 veckor av 12 veckor

För snart 8 veckor sedan började min  egen 12 veckors utmaning som ni kanske läst om innan. Målen var många som ni ser i länken på gamla blogginlägget.

Imorgon startar vecka 9 och det är dags att kolla hur det går med mina mål:

  • Stark mage med synbara muskler utan putmage – fortfarande skinn/fett på magen men mycket mindre fett på höfterna. Ovanför naveln har jag ”rutor” men nedanför naveln så ligger det fett 😦 Jag är INTE nöjd och det känns inte som att 3 veckor till i samma anda kommer att hjälpa.
  • Starka armar med synliga muskler och utan gäddhäng – har lyckats ganska bra här. Kan gärna få lite mindre underhudsfett men musklerna ser OK ut 🙂
  • Stark kropp som orkar mycket i både livet och träningen – Jag känner mig URSTARK. Jag bär tunga matkassar som inte kunde rubba för ett halvår sedan.
  • Storlek 36-38 på kläder (jag har 38 idag men vill gärna gå ner till att 38 är lite stort) – vill få bort några centimeter under naveln, sedan löser detta sig nog. Inte nöjd men inte heller missnöjd.
  • Äta 6 bra måltider om dagen 6 dagar i veckan JÄMT utan att tänka och varken svälta mig eller frossa – Jag har klarat detta jättebra men ska nog skruva lite på maten..
  • Unna mig det lilla extra på sjunde dagen utan att må dåligt för det (jobbigt, jobbigt) – Lördagar har varit mina fridagar och kommer att förbli det men kanske med lite mer restriktioner.
  • Träna hårt men inte alla dagar utan respektera vila – Detta gör jag bra och ska fortsätta att göra det bra. Jag tror att jag kan öka intensiteten lite ytterligare i styrketräningen.
  • Balans i liv och jobb – Detta går jättebra just nu.

Vad behöver jag finjustera?

  • Jag ska prova måndag-fredag att dra ner ytterligare på kolhydraterna för att se om det hjälper
  • Jag ska lägga in lite puls i några ställen mitt i styrketräningspassen såsom burpees och annat
  • Göra lite smartare val på min fria dag men inte så mycket att det inte längre är en fridag, för då kommer jag nog att börja fuska övriga dagar
  • Fokusera på ren mat/clean eating
  • Dricka ännu mer vatten och grönt te

Jag tar gärna emot tips och idéer från er.

 Bilden är från 3 september och jag tror att jag har lite mindre fett på höfterna nu.

6 kommentarer Lägg till

  1. Etty skriver:

    Vilka tydliga mål och bra summering! Fina resultat dessutom – duktig du är!
    Du skriver att du vill minska kolhydraterna, jag föreslår att du skippar kolhydrater på kvällen ( om inte du tränar styrka på kvällen).

    1. fokuseradenergi skriver:

      Jag åt inte kollisar efter lunch 4-5 mån med Olga men sedan kände jag mig svag och hungrig jämt. Sista månaden har jag ätit kollisar till middagar men nu skippar jag det igen. Tack Betty för feedback och en kick i rumpan:) Behövde det 🙂

  2. Etty skriver:

    Jag var också sugen/ hungrig men införde ett kvällsmål (kesella 1% med frysta hallon) och nu funkar det perfekt. Ser att du har planerat in kesella för ikväll 🙂
    Kram!

    1. fokuseradenergi skriver:

      Det blev keso mini och bär 🙂 Kram och sov gott!!

  3. Tycker det ser fantastiskt ut, både på bilden och på papper! Jättebra mål och jättebra uppföljning. Ska se till att beställa någon av böckerna du tipsade om snarast!

    1. fokuseradenergi skriver:

      Ta INTE sista boken, jag läste om den igår igen… Ingen rolig bok att läsa 😦

Lämna ett svar till Etty Avbryt svar

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s