Dagens intervaller (test av aeroba intervaller)

Inför passet så funderar jag på hur jag ska använda denna informationen och göra om det till pulsinformation? Jag har svårt med sådana lösa begrepp som 1=ligga i soffan, 5=lättjogg, 10=sprint. Jag är en arbetshäst och luddiga begrepp är inte nyttigt för mig, så enligt mina pulsrapporter så är mina aerobiska tröskel 134, så jag måste ligga över det men ligga under min anaerobiska tröskel som är 161?

Snart kör jag!! Jag  är laddad och tror att detta blir piece of cake 🙂

Min tolkning:

2 min – Warm up – 4 RPE – puls upp till 134

3 min – Intervall – 7-8 RPE- puls  så nära 160 som möjligt men inte över

2 min – Recovery – 4-5 RPE – puls  130-140

Total intervalltid: 40 minuter

3 min – Cooldown – 3 RPE – Ca 120 i puls?

Min pulsinfo:

4 kommentarer Lägg till

  1. Emma L skriver:

    Måste säga att jag är väldigt imponerad av dig som orkar köra 2 pass på en dag. Jösses.

    1. Jösses:-) Ler brett, du är go Emma 🙂 Kram!

  2. SuperSHEro skriver:

    Waahhh you lost me at aeroba… 🙂 Blir verkligen helt förvirrad av sånt här. Borde lära mig, men min hjärna slår bakut….

    Kanske kan du skriva en guide for dummies (me!)?

    1. Hej SuperSHero! 🙂 jag skulle gärna skriva en guide men Betty har redan gjort det 🙂 Du hittar den här 🙂 Denna träning ska inte vara istället för HIIT utan istället för långa powerwalks och steady state cardio timme ut och timme in för att gå ner i vikt och minska fett:-) Så vi mixar HIIT med MIIT, typ 🙂 (Medium Intense Intervall training) Ha det härligt!

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s