Måndag

Måndag igen! Lite mindre energi än vanligt men bättre än helgen i alla fall. S**T med huvudvärk – om ni frågar mig!

Efter gårdagens rapport så masade jag mig ur soffan för att hålla maken sällskap när han sprang intervaller på löparbandet, jag stod på crosstrainern och ”lekte” promenad före en kort bastu och sedan väldigt god middag. Jag har så mycket roliga idéer på mat just nu, verkligen roligt. Jag har minst 3 olika bön och linssallader i kylskåpet, massor med olika grönsaker och andra goda saker.

Idag är det vilodag men för att mjuka upp kroppen så lekte jag morgonpromis på crosstrainern till Biggest Loser i 30 minuter och sedan körde jag stretch i 30 min till Nyheterna. Gymboss ställdes på 1 minuters intervaller och sedan körde jag igenom kroppen från huvud till tå.

Idag är det stor portion havregrynsgröt med kanel och osockrat äpplemos till frukost. Jag har packat en kesella burk att äta med äpplet på förmiddagen, en proteinshake + frukt till eftermiddagen, 2 extra morötter till grönsaksfattig lunch (som äts på restaurang) och en nödbox med 1 tsk jordnötssmör 🙂

Har ni tränat? Packat alla lådorna till jobbet?

Kram!

11 kommentarer Lägg till

  1. AmandaP skriver:

    Ingen träning ännu. Blev skridskor i går, har en sjö som närmsta granne, så det blev några! runder runt den, hade med oss mellis oxå, mysigt! Träningsvärk i rumpan i dag, gött!
    Blir en pw med bästa väninnan innan jobb möte väntar, i kväll blir det repris på cirkel fysen, samma som förra måndagen!
    Ha en bra dag!

  2. Trillingnöten skriver:

    Åh härligt med stretch och annat 🙂 Bönsallader är så gott också 🙂
    Jag har haft en trött morgon, men annars bra! Träning ikväll så klart! ha en fin måndag vännen!

  3. HelenaE skriver:

    Står just nu i plankan, det sista på dagens pass 🙂 fick rapport hemifrån om kräkig bebis så just nu längtar jag inte hem… Hoppas du får en bra dag! 🙂 varför vanlig gröt idag förresten, du äter ju alltid plättar?! 🙂

    1. Godmorgon Helena! Hahahaha, jag skulle ALDRIG fixa att maila och stå i plankan samtidigt! Jag försöker 1) bli mättare och 2) öka andelen bra kolhydrater idag så därför blev det dubbel portion havregrynsgröt:-) Det var faktiskt jättegott, hade glömt bort det:-) Kram!!!

  4. beatatjata skriver:

    Hej fina härliga du! Läser ikapp efter min helg. Ledsen att du haft huvudvärk (och har), hoppas du fått mycket vila och mys trots allt! Jag har fått till en liten morgonträning, känns gött i kroppen (axeln känns ok) och jag träffade precis Maria här på jobbet som gav tummen upp till jeansen 🙂

  5. StepUp 2 Fitness skriver:

    Godmorgon fina Lotta!! Ledsen att huvudvärken inte ger med sig 😦 Jag har inte hunnit träna ännu, har mina jobbiga nätter med dålig sömn. Lådorna är dock packade, måndagar är mina låddagar 🙂 Hoppas du fixar dagen och att du snart är bra igen!! Massor med kramar!

  6. Therese skriver:

    Hej! Vad jobbigt att inte huvudvärken ger sig!! Dumma olycka!!! 😦 Jag hade mycket huvudvärk innan men det visade sig att det var ett brytningsfel som ökat drastiskt på 6 månader, nya glasögon och linser fick det bli. Här kom febern tillbaka på dottern. 😦 Nu är jag så himla less på detta. Tränade för ett par timmar sedan, men fokuset är väl inte det bästa. ”Mamma, hämta vatten”, ”Mamma, hjälp mig med detta”, ”Mamma, jag är på toa”. Men det blev som det blev. Ett cirkelpass med tunga vikter iaf. 😀 Nu har jag slängt ihop en kesolasange för att avnjuta till lunch, kylskåpet ekar efter denna helg. Handlade inte på mig eftersom vi skulle iväg. Men ett dygn sen kommer maken hem! Efterlängtad! 😀 Kram

  7. Ann-Louise (N) skriver:

    Ingen träning imorse, men jag har planerat för veckans träning! Nu är det ”bara” maten kvar att planera… det värsta för mig.

    Idag fick jag en till kommentar angående mellis (har blivit ”anklagad” för att äta lchf då jag ibland äter ägg istället för macka till kaffet) men nu kom jag med lite keso och ett päron som jag tänkte smyga i mig på mitt kontor. Typ ”Jaha, äter du nu?”. Sen kom nästa när vi åt lunch: ”Äter du din andra lunch nu?” Japp!! Tycker inte man ska behöva försvara sig för att man vill äta bra, gör du det?

    Hoppas veckan blir bra med gullungen och att huvudvärken släpper någon gång!!! Kram

    1. Hmm, vad trist Ann-Louise. Jag brukar nog oftast avdramatisera mina mellisar, typ jag kliver in på mötet med skål med kesella och äpple i bitar och säger -”Japp, dags för midmorning-snacks”. Eller ”Jag är hungrig som en gnu så jag äter ofta” 🙂 Men visst är det jobbigt ibland. Massor med kramar!!!!!!!!!!!!!!!

  8. ettdussinpannor skriver:

    Blev en timmes ”återhämtningsspinning” idag i ganska lugnt tempo för att trampa ur gårdagens mil =)

  9. Anna B skriver:

    Haha min påhittiga chef gav alla personliga julklappar i fjol (fast det var ju nyss…) Gissa vad jag fick? En hel påse med makrill och keso-burkar! Han hade verkligen fattat grejen:)
    Här blev det ett helkropps-kb-pass efter inspiration av Beata. Jag använde min nya älskling 16kg till fler övningar än tidigare bl a enarmswing och en benövning från myomy som jag inte vet vad den heter. Du håller kb´n mot bröstet, går ner i knästående för att sedan kliva upp i stående igen. Hoppas huvudvärken ger sig snart. Kram!

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s