Elefant?

Härliga lördag!

Idag var fokus ben/rumpa/mage OCH mina plyoboxar har kommit!!! Jag lade ut en bild på facebook och fick den fina kommentaren att dessa boxar liknar det som elefanter leker med på cirkus? 🙂

Dagens pass (övning 1 + 2 +3 och sedan börja om igen)

Uppvärmning crosstrainer 10 min

  • Gående utfall (Runt nedervåningen 20-20-25) med hantlar  – Upphopp på mellan-plyoboxen (4-9-10) – Plyobox step up (största/högsta) med redcord i handen 8/11/14 per ben
  • Bensida i XC – insidan (14-15-12) – utsidan (15-15-12) (klarade tyngre idag)
  • Fällkniv rakt i redcoren 12-10-8 – Fällkniven sneda i redcorden 10-8-6-Sida mage med kettlebell i ena handen (ökat tyngd på kb ordentligt) 6-7-6
  • Crunch på kortsida bänk 10-12-12 och Plankan 3 ggr max

Detta tog totalt 1 timme och 5 minuter.

Frukost idag blev härligt hembakat dinkelbröd med heldinkel, kokta ägg och en balja med grönt te och tänd brasa. Nu blir det lite småfix och jag tror att jag kommer att köra steady state cardio på crosstrainern senare.

Reflektion från träningen – GALET JOBBIGT, allt värker nu och ändå väldigt få övningar.

Vad händer hos er idag? Hur mår ni? Kram!!

Pappret ni ser är mina anteckningar med antal rep mm, så när jag ligger och ”vilar” så skriver jag ned samtidigt 🙂

Gjorde korkat middagsval i torsdags och efter det så har jag väääldigt mycket vatten i kroppen, konsten att gå upp många kg på några minuter – ät dåliga kolhydrater med salt…. (pizza….)

6 kommentarer Lägg till

  1. Pia skriver:

    Såna boxar borde man ha. Jag mår bättre nu. Andra dagen utan feber. Lite hosta och snuva ännu. Tränar inte förrän nästa vecka. Har inte på flera år varit så sjuk som jag var nu. Så tror att det är bäst att ta det lugnt ännu några dagar. Ut på promenad tänkte jag nog gå både idag och imorgon. Lugn promenad. Hur blev det med sommarhuset?

    1. Smart att ta det lugnt , du känner ju när det är dags.. Du vet, uttråkad, kliar i kroppen och tårna spritter 🙂 Vi lade handpenning på sommarhuset igår… Scary. Kram!

  2. ÅH vad coolt det ser ut! Hoppetihopp! Ser lätt ut, jag är fortfarande rädd… Att verkligen kräma ut med få övningar är väl minst lika jobbigt som att köra många olika. Ser skittufft ut, minst sagt! Jag är så trött i rumpan efter igår att jag knappt orkar läsa… Och fällkniven trx, jag måste öva mer, är inte alls särskilt stark! Njut av din lördag och fria måltider och allmänt mys! Nu blir det bio för oss, sedan hem via affären och melodifestivalen. Fler folk kommer hit ikväll, vi börjar bli vana vid att ha fullt hus vid mello-tittningen :-). Kram!!

  3. Maria S skriver:

    Härligt att du fått dina boxar 🙂 min man ska bygga en låda till mig så jag oxå kan hoppa. Det suger verkligen i benen. Här vet jag inte hur det blir med träningen, hoppas få till något under em. Annars får det bli en vecka med något färre pass, det pga förkylning tidigare i veckan. Imorrn drar jag med tjejkompisarna till Yasuragi, underbart bla väntar 75 min massage 🙂

    Tack för bilder, det är så roligt när ni lägger ut bilder!
    Kram

  4. Bra jobbat Lotta! Som jag skrev på fejjan du hoppar ju riktigt högt 🙂 Fällkniv i TRX/redcord – är det som omvända crunches raka/sneda?? Idag vilar jag, har planerat lite skidåkning/skridskoåkning men det regnar 😦 Hoppas du får en fin lördag vännen! Kram!

    1. Hej Härliga Betty! Fällkniven kallar jag den övningen som du ser i slutet, typ plankposition med fötterna i TRX/Redcord och sedan krypa ihop antingen rakt fram eller åt sidorna. Det var den övningen jag fick av naprapaten, fast i början hade jag inte i händerna utan bröstet vilande mot pilatesboll. Skönt att du vilar dina vackra muskler! Kram!

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s