Ahhhh fredag

Känner mig bättre idag men inte frisk nog att träna, kanske kanske jag kan köra lite styrka imorgon utan puls? (hoppas:-)) Jag har mot alla odds klarat maten perfekt den här veckan. Jag har fortfarande inte fått nya programmet från Olga men om jag har tur så kanske det kommer idag? Jag vill såååå gärna få bort min putmage nu, jag har bara 6 veckor kvar på det målet?

Min ätvecka har varit ganska ”samma” varje dag.

Frukost: Havre/dinkelgrötsplättar enligt recept tidigare i bloggen med 1 tsk äppelmos och kanel

Mellis: 1 proteinshake

Lunch: 1 dl kokt fullkornsris och hemmagjorda nötbiffar eller kyckling och 1/2 avokado och tomat/paprika/gurka

Mellis: 1/2 liten förpackning Keso Mini med bär

Middag: Samma som ovan förutom 2 kvällar då jag åt en chilikryddad soppa med rotfrukter och nötfärs (behöver få ut allt i näsan/huvudet därav all stark mat)

Kväll: Försökt att bara dricka te men en kväll blev det en proteinboll och en kväll 1 msk blandade nötter.

Ikväll blir det hemmagjorda hamburgare och rotfrukter i ugn med ngn lätt sås, det måste vara god mat, annars blir jag sugen på struntsaker… Imorgon är det lördag och jag har köpt en Ben and Jerrys!!!! Can´t wait!!!

16 kommentarer Lägg till din

  1. beatatjata skriver:

    Wow, jag tycker att du har grymt snygg kropp! Vill ha! Du ser stark ut, och snygg rumpa, midja, axlar… Olga-licious!

    Kanske har frågat innan, hur lång är du och vad väger du?

  2. fokuseradenergi skriver:

    Jag vill bli stark och jobbar hårt. Jag har precis fått Olgas nya program, vad nervös jag är ! Jag som inte kan träna ännu på ett par dagar, så jag måste ha det framför mig (jag gillar att göra det direkt så är det oroliga borta sedan…) Vecka 1 är stentufft med mycket och lång träning och vecka 2 är inte mycket enklare… Är jag så tuff nu tro? Olga verkar tro det i alla fall… Jag är ingen lättviktare direkt, men jag är 168 cm lång och väger ca 61 kg (vill väga mindre men vill hellre vara stark än smal (om du förstår vad jag menar)) Jag borde nog gå ner 2-3 kg i fett men min kropp gillar verkligen inte viktminskning, spelar ingen roll vad jag gör. Har inget gått ned ett gram under mina 5 månader med Olga men har fått andra fördelar:)

  3. jonecca skriver:

    snyggo!!! jag tycker att du är superfiiiin ❤
    /Becka

  4. Therese skriver:

    Hittade hit via Beatas sida! Grymt vilken snygg kropp du har, hoppas oxå på att se ut så… är lika lång som dig men väger nu ca 64 kg men har myyyyyyyycket myyyyyyycket daller kvar. Hur länge har du hållit på att träna som du gör?

    1. fokuseradenergi skriver:

      Tack:-) Jag har inte så grym kropp men tusen tack för berömmet!:-) Jag började om 1 januari i år (förra året var ett år med en olycka och annat som gjorde att jag gick upp i vikt och inte kunnat träna, hade utmaningar med hormoner och annat – men före det har jag tränat mycket (läs 2009 och bakåt)). Först körde jag med en PT som heter Peter där jag följde ett kostprogram och träningsprogram i nästan 3 månader som funkade sådär och kosten var URTRIST. Genom en tidning hittade jag Olga och började med henne i slutet av mars 2011. Från och med september så är jag inte längre PT online kund utan köper numera bara träningsprogrammen av Olga, och jag tänker nog fortsätta att göra detta var femte vecka. Jag tränar bara hemma för jag har ett jobb där jag har långa dagar (tågpendlar till Sthlm från Gävle nästan dagligen)
      Just nu har jag hittat på en egen 12 veckors utmaning och vecka 6 börjar på måndag (tror jag – lite flummig efter en vecka med influensa och feber) Mitt mål är att bli av med sladdret på magen och få fastare armar mm. (Du hittar inlägget tidgare i min blogg:-) Berätta, Therese, inspirera mig/oss 🙂 Vad är dina mål och hur tränar/äter du? Njut av kvällen:) Tack för inlägget:)

  5. Therese skriver:

    Tack för ditt svar. 🙂 Oj, det var långa dagar, imponerad att du hinner träna. Bra! Lite om mig själv: I min ungdom tränade jag mycket, både rodd och utförsåkning. Tävlade en hel del med. Senare delen av tonåren så började jag lägga på mig kilon, det blev tråkigt med träning. När jag var 16 år så flyttade jag ifrån Jämtland till Järvsö där jag bodde i ca 4 år för att slutligen hamna i Göteborg. Träffade min kärlek och gick upp nästan 20 kg. Via jobbet fick vi en viktväktarkurs och jag gick ner 15 kg. Detta var år 2002. Efter detta har jag lallat runt på olika gym i stan och tränat bodypump, spinning etc. Varit en typisk periodare, tränat jätte intensivt i flera månader för att sedan lägga av i ett halvår… Maten har jag aldrig tänkt på. Har jag tränat en lördag, så var det klart att jag smällde i mig en pizza på kvällen. 😉 2009 fick jag första barnet och fann även då Olgas blogg. Gick ner mina 11 gravidkilon och sen var jag nöjd. 2010 blev jag gravid igen och fick en liten son i januari i år. Denna gång har jag lusläst Olgas blogg och satte igång direkt efter födseln med plankor, promenader och följde allt till punkt och pricka. Bokade även in PT Online med start mitten av maj. Så där är jag nu. 🙂 Tränar oxå hemma, köpte crosstrainer, boll, hantlar, kettlebells för att kunna göra detta. Och jag tycker det fungerar väldigt bra. Jag har nu totalt gått ner 23 kg varav 13 kg var gravidkilon. Känner mig jättenöjd med det, men det jobbiga är att jag vill ha bort allt daller och se muskler direkt. Men det är klart att det tar tid, så jag ger mig inte. Mina mål är att få en snygg kropp som jag trivs i, vill kunna hitta balans i livet och inte bli en periodare igen. Vikten är sak samma för mig nu, jag kan lika gärna väga 65 kg som 70 kg bara jag blir fast i kroppen. 🙂

    1. fokuseradenergi skriver:

      Vilken resa! Vad stark du är, jag är jätteimponerad! 23 kg!!! – otroligt häftigt. Om du följer Olgas träning och kost så kommer kroppen att komma snart, man lägger en mursten om dagen och rätt som det är så står där en färdig mur:-) Du skriver att du tränat hårt i perioder och sedan unnat dig en pizza – det var jag i ett nötskal! Jag har tränat det mesta och alltid hårt (juniorbrons i brottning, fotboll i allsvenskan mm) men har alltid ätit för mycket. Jag har varit mycket noga med maten men inte förstått att varje dag ska jag äta det min kropp behöver och inte mer, oavsett om jag tränar eller inte. Men som jag skrev i en tidigare blogg så ÄNTLIGEN fattar jag:) Jag ska äta varje dag för att ha en kropp som har kraft, motstånd och rätt vikt/fettprocent mm och träna för att orka/fitnesslevel/styrka/muskeldefinition. Efter Olga har jag gjort några förändringar, har gått från 3 fria måltider till en fri dag = lördag. Nu tränar jag MINDRE än jag gjort tidigare men tränar RÄTT. Jag äter 6 bra måltider om dagen och dricker ett glas vatten var 2-3 timme och har en fri dag… Hoppas att vi hörs här igen!:) Jättegrattis igen!!! Jag vill veta hur det går:-)

      1. Therese skriver:

        Självklart!! Jag sparar din blogg! Skriver själv ingen egen blogg, är urkass att skriva men jag ska vara duktig att kommentera istället. 🙂

        1. fokuseradenergi skriver:

          Tack:-) VI ses här! Välkommen att skriva massor och peppa oss allihop:-)

  6. beatatjata skriver:

    Om du står still i vikt så är du nog helt rätt i vikt och kan satsa på ommöblering, så att säga. Det är ju där träningen gör skillnad! Och jag tycker du ser helt rätt ut viktmässigt men jag vet också att det där måste man känna själv, det hjälper inte att någon annan säger det (såvida man inte har ätstörningar eller liknande och inte förstår hur man ser ut). Strong is the new skinny!

    1. fokuseradenergi skriver:

      Jag tänker inte på vikten egentligen, det var mest för att du frågade:) Jag ska se så stark och vältränad ut en 41 åring kan göra utan att bli manisk eller se ”konstgjord” ut. Stark och hälsosam – det är grejer det! Nu sitter du på planet och njuter av dina fria måltider?:-) NJUT! Ser framemot att höra från dig därborta!

  7. Etty skriver:

    Hej! Hittade hit från Beatas blogg och så har jag ju ”sett” dig på Olgas blogg.
    Grattis till fina resultat, du är jättefin i kroppen:) Jag har ingen egen blogg men läser gärna andras för att motiveras. Är också PT online kund hos Olga ( eller rättare sagt har varit- sista dagen igår och det är mkt vemodigt) och det hårda arbetet har gett resultat (före och efter finns på hennes blogg)
    Jag följer gärna dig här och inspireras!
    Trevlig helg till dig!

    1. fokuseradenergi skriver:

      Jag har sett dig hos Beata och Olga:-)I Kul att du är här:)!!! Jag läste om Beata och hennes tankar om hur hon ska äta/träna efter sin tid med Olga, jag har oxå funderat på det i veckan. Hur tänker du? Kommer du att fortsätta på samma sätt (jag antar att vi äter samma eftersom vi har samma mästare:-))? Vill du publicera bilder på dig själv så maila mig så lägger jag upp dem? (charwido@hotmail.com) Jätteglad att du har hittat hit!

  8. Etty skriver:

    Viktmässigt är jag i mål, vill bygga muskler nu. Har inte tänkt förändra något när det gäller kost, har mått så bra sen jag börjat äta enligt Olga. Har haft mycket magbesvär innan. Hur tänker du?

    1. fokuseradenergi skriver:

      Det blev så långt svar så jag gjorde ett nytt blogginlägg:) Jag tror kanske att vi tänker lite samma? Superglad för dig att du är i mål med vikten, då kan vi bygga muskler tillsammans. 🙂

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s