Måndag

God morgon!

Ny dag, ny vecka och snart ny månad!

Måste fundera igenom lite vad februari innebär för fokus för mig.

Idag är det vilodag och jag har redan stretchat med yoga och lite andra övningar i 40 minuter. Jag känner mig så lugn och trygg med min träningsplan just nu, så vilodagar är en skön återhämtning, men så har det inte alltid varit som ni vet. Då har jag antingen velat träna ändå för jag har ångan uppe eller kanske velat träna på grund av ångesten att sitta still osv. Morgonens stretch var skön och avslappnande och närvarande. Jag har känt varenda muskel i kroppen! Jag ställde gymbossen på 40 st 1 minutare  men började med 5 minuter ”yogahundar” för att mjuka upp ordentligt. Sedan körde jag på med rubbet!

Nu blir det frukost och prepp inför jobbet, koll att gullungen packat allt inför skola och pappa vecka. Idag har jag lunchmöte  men jag har packat extra grönsaker för det är alltid så lite sådant med köpmat, sedan har jag packat kesella och kanel (att intas med frukt), proteinpulver till eftermiddagen med 1 tsk jordnötssmör och sedan har jag ”nödboll” till tåget hem ikväll (dvs en smaskboll).

Nu ska den här lugna, avslappnande kroppen masa sig in i duschen så jag inte missar tåget.. So long, kompisar! Vad händer hos er idag? Kram!

11 kommentarer Lägg till

  1. Therese skriver:

    Godmorgon, kommentar från mig kl 7.00. Inte vanligt. 😉 En liten tös med feber som tagit lite av min nattsömn. En liten son som väcktes av pappas väckarklocka. Frukost intagen och nu en kopp te. Jag körde styrka igår och även 65 min pw tillsammans med Louise eftersom jag lär ha svårt att komma ut idag.
    Skönt att du fått stretchat, tack för påminnelsen. Ska köra ett stretchpass senare. Vore skönt eftersom jag har grym träningsvärk i framsida lår. Ha en underbar dag!! Kramar!!!

    1. Stackars gullungen 😦 T hade jobbiga allergier när han var liten så han sov ca 20 min per gång fram tills han var 3 år gammal och sov nog första hela natten när han var 5 år.. Jag har fortfarande rädsla att inte få sova på natten, så jag kan förstå hur du mår just nu. Hoppas att ni får en lugn dag med kärlek och mys.. Tuffa pass igår:-) Härligt att ha en träningskompis som bor nära. Njut av din dag! kram!

  2. AmandaP skriver:

    Härligt med lugnet!
    Jag har ont i fötterna sen skridskorna i går, det kunde jag ju fatta….men det var ju så roligt. Älskar att göra saker tillsammans med barnen! I dag blir det lågintensivt på löp bandet i backe och i kväll blir det nog ett pass på Friskis med hantlar och skivstänger, länge sedan:-)
    Ha en underbar dag, kramar

    1. Wow Amanda, mycket träning på G 🙂 Lågintensivt i backe? Det skulle jag nog kalla medelintensivt pga backen, min puls skulle gå upp direkt (tror jag) Jag har väldigt stelt HÖGER ben efter gårdagen så jag undrar hur jag springer egentligen? Ser framför mig en riktig ”silly walk/run”.. Kramisar! Njut av dagen!

      1. AmandaP skriver:

        Det har du rätt i, ta bort backe kanske, jag har lite svårt för just de lågintensiva, vill gärna ha upp pulsen, så tack att du påminde mig, det får bli utan backe!

        1. Smart tjej, var rädd om dig och kroppen 🙂 Kramisar!

  3. Trillingnöten skriver:

    Härligt det låter!! Jag har precis insett att jag är ensam med två klasser plus förskoleklass eftersom alla tre är sjuka hemma…kul jul…så vi får se. Jag ska bara genomlida denna dag och sen kanske det blir nåt ljus i tunneln…

    1. Tufft Trillis, då blir det nog livat idag.. Då kommer nog både fröken och elever stupa i säng ikväll… Kram vännen!

  4. Beatatjata skriver:

    Hur känns kroppen idag efter gårdagens pw-jogg?

    Blir lite gramse på mig själv när jag läser ditt inlägg. Vaknade med lite ont i halsen igen och förhöjd vilopuls (har precis börjat mäta så jag vet inte hur tillförlitligt det är!) och bestämde mig därför (med rätta) att inte gå upp och köra steady state. Låg istället kvar i sängen och huttrade ett tag innan jag tog mig samman för dusch och piff och färd till jobbet. Nu önskar jag att jag hade gått upp, dragit på mig varma myskläder (och drömt om Hollisters :-)) och kört lite stretch, bara för känslans skull. Nåja, kanske minns jag det nästa gång! Tveksamt om jag ska träna styrka i eftermiddag (definitivt inte intervaller) men stretchprogrammet kanske jag ska bestämma mig för att köra igenom trots allt?!

    1. Godmorgon Beata! Högerben gör ont men inte outhärdligt (det är alltid höger ben/sittknöl som värker eftersom svanskotan ”pekar” inåt där), lite svullet och ömt, ska köra mitt vanliga program i veckan och se ifall det går att göra om nästa lördag eller söndag. Spännande att se 🙂 Ledsen att du är lite sjuk, jag hade max stretchat men kankse inte ens det om jag kroppen är hängig.. Det går så mycket baciller just nu, skönt om du hinner vända det innan du blir däckad? Var rädd om dig! Kram!

  5. Jessica skriver:

    Låter som en skön morgon! 🙂 Själv låg jag kvar i sängen länge, åt en god grötfrukost och satte mig sedan och lyssnade på föreläsning.. känner att det kanske kan bli en lätt promenad idag, alltid något! 🙂

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s