Dagens kost – onsdag

Fortfarande sjuk OCH hungrig..

Jag har en undran. Tror ni att det är bäst att DIREKT äta frukost eller ta en proteinshake på morgonen även om man inte ska träna eller är det ok att vänta 60-90 minuter? Jag tänker på Beatas fantastiska resultat med vikten och hon tar en proteinshake direkt på morgonen?

  • Vatten och grönt te
  • Grötplättar med kanel och 1 tsk äpplemos
  • Vatten och kaffe
  • 2 finncrisp med 1 burk markrill i tomatsås
  • Vatten
  • Köttbullar (hemmagjorda så klart) med fullkornspasta, 1/2 avokado, tomat, gurka och paprika och en klutt senap.
  • Vatten och kaffe
  • 2 finncrisp med 1/2 avokodo och ett ägg
  • Soppa på tomat, nötfärs och rotfrukter
  • Kvällsmål: förmodligen Keso mini med blåbär

5 kommentarer Lägg till

  1. Trillingnöten skriver:

    Ja, varför ska man vara extra hungrig ibland? 🙂 Jag tror att jag läst att när man tränar hårt minskar också hungern på ett speciellt sätt (eller så kanske man också tänker på annat sätt när man tränar :)) och det kanske inte är så konstigt att du är mer hungrig nu när du inte kan träna….typiskt…men ta en proteindrink du på morgonen…kanske hjälper!

  2. Beatatjata skriver:

    Ska nog inte dra på för stora växlar med min viktminskning än, första veckan och allt… Men jag frågade runt lite ang frukosten och alla tycker olika. Allt från ”vänta du ett tag” till ”lägg ved på förbränningselden direkt”. Och jag tycker just det låter klokt, att elden liksom ligger och pyr lite försiktigt under natten och behöver bränsle för att flamma upp igen, därav den lilla proteinshaken. Sen om det är rätt sätt eller inte… Jag tar en skopa pulver i 1 dl vatten och klunkar i mig helt enkelt. Känns bra. Är inte hungrig direkt, även hemma-mornar väntar jag gärna 1-2 timmar innan jag äter gröt och ägg. Kanske påverkar det inte viktminskningen någon nämnvärt men det är bra för uppvaknandet och humöret känner jag 🙂

    1. fokuseradenergi skriver:

      Jag har hört från Zuzanna (Bodyrock, minns inte hur hon stavar sitt namn:-)) att hon tar en proteinshake DIREKT för att hålla förbränningen igång, medan Olga förespråkar cardio på tom mage och även inte äta en stund efter? När båda skriver/berättar om varför så känns det logiskt, så jag är lite förvirrad. Men det vi VET, det är att det funkar för dig, Beata 🙂 Jag är sååå glad för dig!

  3. Beatatjata skriver:

    Elbe sa, när jag frågade, att om man ska pw:a eller träna direkt så är vinsten med att göra det på tom mage större än förlusten med att inte äta något direkt, eller nåt sånt. Det tyckte jag lät klokt så om jag skulle träna cardio direkt på morgonen skulle jag nog inte äta innan men däremot rätt snabbt efter, för annars får jag sån extrem blodsockerdipp. Om jag kör cardio senare på dagen klarar jag att vänta 1-2 timmar med mat för då har jag ju näring i systemet. Individuellt kanske.

    1. fokuseradenergi skriver:

      Tack bästa Beata 🙂 (och Elbe:-) )

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s