Måndag

Godmorgon alla pigga och glada!:-)

Gick upp tidigt ( kl 5) och körde 25 min intervaller på crosstrainern, men kände mig inte så pigg, även om pulsen fortfarande är stabil. Ska fundera hur jag ska göra i veckan men det blir nog lågintensiv träning om jag får gissa.

Status Betty/Lotta utmaningen före träningen: 12 st armhävningar på tå med dunkande bihålor…

Grötplättarna är stekta och ligger i sin låda och ska ätas upp på tåget. Med i packningen är också 2 proteinshake och 1 grönsakslåda till lunch + en låda som ska värmas med kyckling och fullkornsris.

Hur mår ni idag? Friska? Glada? 🙂

 

20 kommentarer Lägg till

  1. Maria S skriver:

    Godmorgon, härligt att du kan köra igen 🙂 här blev det tidig kväll igår eftersom barnen inte fattade att man fick sova 1 timme längre 😉 så just nu är jag rätt pigg, skönt! Startade med 25 min cross och ikväll blir det styrka. Bestämde mig för att sluta med Olga efter 2 mån, var svårt men kommer ta hjälp med träningsprogram istället. Det är det som jag har svårt med, kosten börjar sitta 🙂
    Ha en fin dag!
    Kram

    1. fokuseradenergi skriver:

      Jag vet att det är ”scary” att börja lita på sig själv men det kommer att gå jättebra, Maria 🙂 Kommer du att köpa programmen av Olga? Önskar dig superhärlig dag! Kram!

    2. Etty skriver:

      Åh vad jag känner igen känslan, det var ett svårt beslut. Det kommer att gå bra Maria!

    3. Maria S skriver:

      Tack snälla ni 🙂 det känns bra! Ja, jag kommer köpa program av Olga men inte varje månad.

  2. Beatatjata skriver:

    Svar: Ja 🙂

    Lågintensivt låter klokt om bihålorna dunkar!

    1. fokuseradenergi skriver:

      Härlligt att du är frisk och glad, Beata 🙂

  3. Etty skriver:

    God morgon! 12 armhävningar, redan!!!! Du är ju snart i mål 🙂 tråkigt bara med bihålorna 😦 Bra att du har koll på pulsen, känns tryggt eller hur?
    Ha en fin dag Lotta! Kram!!

    1. fokuseradenergi skriver:

      Godmorgon Betty 🙂 Jag tänkte på dig och ville VERKLIGEN komma över 12 st men det gick inte idag. Jag ska ringa läkaren idag och prata och se om det finns någon hjälp, annars blir det lugnare träning i veckan 🙂 Önskar dig en härlig måndag! Kram

  4. Trillingnöten skriver:

    Kör på 🙂 Huvudsaken det blir liiite träning om än ganska lugnt. Här är allt prima! Lite huvudvärk, men det löser sig väl så småningom! Ha en superfin sista oktober!

  5. fokuseradenergi skriver:

    Godmorgon Trillingnöten:-) Vätskebrist? Eller bihålor? (Det vet jag hur det känns.. skratt) Tänkte på dig igår, med snöstormen i NY… Ha det härlig idag!

  6. Carolina skriver:

    Skönt att ha dig tillbaka! Har liksom inte varit mig själv när du inte varit här 😉 Kram

    1. fokuseradenergi skriver:

      Kram och tack, vännen 🙂

  7. Emma L skriver:

    Heja dig med 12 armhävningar. Hur långt går du ner för att en ska vara godkänd? Går du ner mer än 90 grader i armbågsleden eller hur gör du? Onehundredpushups gör ju det när de visar tekniken och där vänder de. Går du ner ännu längre?

    1. fokuseradenergi skriver:

      Hej Emma! Alla har sina starka och svaga sidor, och en av mina svagare sidor är just armhävningar… Så jag gör nog varken snygga eller regelriktiga armhävningar (ännu) utan försöka att göra dem på tårna och ta mig upp och ner med böjda/raka armar och snygg form a la planka 🙂 Kram!

  8. Cissi skriver:

    Värst vad det va långdraget då! Kan du inte bli frisk snart? Hälsa läkaren från mig att det är viktigt att du blir frisk så fort som möjligt! 🙂

    Här är nästa tjej sjuk i vattkoppor, får se hur dålig hon blir.

    Kramkram!

    1. fokuseradenergi skriver:

      Vattkoppar, vad jobbigt för henne 😦 Tänker på er!!! Massor med kramar!!!!

  9. HelenaE skriver:

    Du är en sån bra inspiration till morgonträning. Tack! Ja längtar till min minsta slutat amma (snart) för då finns det verkligen inget som kan störa mig, som inte pappa kan reda ut… En fråga; du skrev ju att det viktiga för dig med crosstrainern va att hjulet va bak, eller hur man nu beskriver. Varför? Är så sugen på att köpa en nu och du må tro att ja kommer härma dina upplägg sen 🙂

    1. fokuseradenergi skriver:

      Hej Helena! 🙂 Det är nog en smaksak med hjulet fram eller bak. Jag har sett tester där de förordar hjulet fram för att det blir en ”planare” rörelse medan jag inte alls gillade känslan… På denna länken så pratar de om att framhjuldrivet är tuffare och mer utmanande.. Det är inte alls så jag kände det vid köpet så det måste vara olika för olika fabrikat och modeller. Vad vet jag 🙂 Det jag vet är att min Tunturi är underbar med mjuk rörelse, många program och roliga saker som gör träningen skojig 🙂 Så tipset är nog att provköra det du ska köpa och välj en modell med program, för utan så blir det fort trist.. 🙂

  10. Therese skriver:

    Hej hej! Att inte inflammationen släpper taget om dig snart! Vad säger läkaren? Jag har precis kört ett pass a´la Olga, tog inte månades program eftersom det är så intensivt utan vila utan jag gick tillbaka någon månad och valde ett annat program. Känns bra i kroppen nu. Nu MÅSTE jag bara hålla mig frisk. Kram

    1. fokuseradenergi skriver:

      Hej Therese! Jag håller tummarna för att du får hålla dig frisk 🙂 Jag ska fundera på lite mindre intensivt program tills imorgon. Har precis pratat med läkare och har fått remiss till skiktröntgen med bihålorna. Håller tummarna för att jag får tid före semestern eller att jag vaknar URFRISK imorgon 🙂 kram!! 🙂

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s