Torsdag

Godmorgon kompisar!

Vaknade med lätt förkylning och huvudvärk men bestämde mig ändå för att träna, men om pulsen var ovanligt hög vid uppvärmning så skulle jag sluta. Pulsen var normal så jag körde på…. Det blev ett svettigt pass som jag som vanligt startade med en proteinshake och dubbel espresso 🙂

Jag körde 4 övningar; Knäböj med kettlebell, utfall med hantlar, step up på träningsbänk med kettlebell och sist Kettlebell swing. Därefter gjorde jag jumpin jacks 50 st och började om från början igen. Det blev 3 varv totalt med 3 omgångar jumpin jacks. Direkt efter det gjorde jag hoppande planka, jag stod i planka position på yoga mattan med raka armar och hoppade med fötterna (raka ben) från sida till sida (utanför yogamattan) 20 x3. Avslutade med 20 min uthållighetsprogrammet på crosstrainern.

Nu blir det en banan och omelett och massor av grönt te och vitaminer.

Hur går det för er?

 

Svettig Lotta mitt i passet 🙂

Dagens pulsrapport, passet tog totalt 44 minuter.

7 kommentarer Lägg till din

  1. Hur orkar du egentligen?! Säger kroppen inte stopp när du är hängig? Jag vill så gärna träna men jag lärde mig the hard way i augusti att jag inte är ”byggd” sån. Eftersom min kropp alltid är sjuk, så att säga, så var det ingen bra idé att försöka träna ”lite försiktigt” när jag var krasslig. Det blev bara massa ledvärk och utdragen förkylning. Så jag sitter här och börjar snart klättra på väggarna för att jag BESTÄMT att jag inte får träna förrän halsontet är borta. Skitsvårt!

    Och på lördag är det kb-kurs, jag kommer såklart gå oavsett, det får bära eller brista!

    1. fokuseradenergi skriver:

      Jag tycker att du är smart som vilar när du är krasslig, jag är van att kolla min puls och när jag körde crosstrainer så kom jag inte över 120 i puls så jag ansåg mig inte vara påverkad i kroppen. ”bara snorig” och mindre pigg… Jag tycker att du ska vila hela vägen till lördag och ge dig en chans att bli frisk 🙂 Sköt maten så är du ändå på spåret 🙂

  2. Etty skriver:

    Vilket tufft pass, skönt att det är avklarat 🙂 Mitt styrkepass är kvar, vabbar idag så jag tar det när dottern ser på Tv.
    Så här kör jag:
    Tabata ( knäböj och axelpress). Utfall+burpee, hantelpress+armhävningar, plankor på boll+ planka rodd, hammercurl+ frenchpress. Dessa superset tar jag 3 ggr. Avslutar med axellyft så många jag orkar o det brukar inte vara många ;). Hoppas du får en bra dag idag! Kram.

    1. fokuseradenergi skriver:

      Oj Betty, vilket kul pass!!! Det måste jag få ”låna” 🙂 Jag laddade ner en Tabata timer för några dagar sedan och måste jag prova den 🙂 TACK!:-) Jag har skickat några gravida och nyförlösta kompisar till din blogg 🙂 De är MYCKET nöjda!!!!

  3. Maria skriver:

    Roligt pass 🙂 kan du inte lägga ut adressen till Ettys blogg? Blev nyfiken. Upptäckte att när jag skriver från mobilen heter jag Maria och från datorn Maria S. Men jag är damma person 🙂 ha en bra dag!

    1. fokuseradenergi skriver:

      Hej Maria och Maria S:-) Här är Bettys blogg: http://mbcvaxjo.se/Blogg/
      Njut av dagen!!!! 🙂

  4. Det blir nog vila till lördag. Jag tycker ändå du är imponerande! Jag är själv inte van vid att jag faktiskt VILL träna, fast jag är krasslig. Förr var det ju alltid en giltig ursäkt för att slippa göra något…

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s