Måndag morgon

Godmorgon kompisar!

Sitter och skakar på tåget och är HELT slut efter morgonens träning, så gårdagens löfte om att ta i hårdare i träningen har nog lyckats!

Jag vaknade av kl 4.50 och undrade om jag hade ställt klockan på mitt i natten? Sååå trött.  Släpade mig ner till köket för proteinshake och dubbel espresso och vaknade till crosstrainer-uppvärmningen på 10 minuter. (Samtidigt som jag tittade på Biggest Loser Australia)

Efter uppvärmningen så valde jag Trillingnötens favorit pass http://www.bodyrock.tv/2010/11/19/550-rep-fat-massacre/

Övningar på tid:

  • Backward Lunge Kick Up25 reps on each leg
  • Walk Over Push Up50 reps
  • Mountain Climber50 reps
  • Sumo Squats Knee Up50 reps
  • One Leg Bridge Leg Lift25 reps on each leg
  • Side to Side Squat & Leg Lift50 reps
  • One Arm Tricep Push Up25 reps on each arm
  • Star Crunch50 reps
  • Diagonal Touch Down25 reps on each side
  • Side Plank Lift25 reps on each side
  • One Leg Wall Sit25 reps on each leg

Avslutade med Kettlebell swing och KB axelpress 10 rep x 3. HELT FÄRDIG!!!! Jag undrar om jag kommer att somna på tåget idag? Total träningstid inkl uppvärmning 45 minuter , maxpuls 166 och snittpuls 136 och 430 kcal.

Min bästa man hade stekt grötplättar och till det serverades kanel och en banan + vitaminer:-)

Nu jobbar jag och dricker kaffe på tåget.

Hur har er morgon varit? Kram!

 

11 kommentarer Lägg till din

  1. Trillingnöten skriver:

    Just därför som jag ÄLSKAR Bodyrock, man blir helt galet slut i kroppen 🙂 Love it! Den första månaden var jag helt död efteråt, men nu är jag starkare och klarar hela passet galant 🙂 Well, jag är fortfarande trött, hahaha!
    Jag tycker du är helt fantastisk som går upp så tidigt för att träna. Jag går upp vid fem, men är ändå inte redo att träna då. Men jag ska försöka! Det finns ju vissa dagar då det faktiskt inte funkar att träna på kvällen (möten, annat inplanerat). Typ nästa vecka. Då SKA jag testa 🙂 Ha en superfin dag!

    1. fokuseradenergi skriver:

      Trillingnöten: Jag är sååå tacksam för att du delar med dig av dina bästa pass. Det första passet du rekommenderade undrar jag om jag verkligen fixar, diver armhävningar känns tufft för ryggen? Jag måste väl prova:-) Tack Tack Tack igen för peptalk och övningar. Önskar dig super härlig dag!!!

      Maria: Utan dusch så blir det tufft… Glad att du har nytt program 🙂 Jag älskar nya program och nya utmaningar. Nu får jag dessa från er i stället! Njut av din dag 🙂 !!!!

  2. Maria S skriver:

    Spännande pass, ska testa efter oktober och då jag slutar PT online med Olga för den här gången. Sitter på jobbet, får träna på kvällarna i veckan. Brukar köra mornar på gymmet på jobbet men duschen ska renoveras och jag kan inte träna utan dusch, svettas floder! Men ska försöka få till något morgonpass hemma innan jag åker till jobbet. Månadens program från Olga har varit mer gymanpassade.

    Ha en härlig måndag 🙂

  3. Beatatjata skriver:

    Jag är så impad! Går också upp vid fem (05.15) och lämnar huset kl 6, skulle inte orka gå upp tidigare för att först leda upp mig lite, sen träna, sen eftersvettas, duscha osv. Duschar nästan alltid på kvällen för att minska tiden på morgonen. Grymt sugen på bodyrockandet dock! Ska kanske lägga in det som mina styrkepass denna veckan? Kan kosta på mig att vara lite flummig så här innan nästa fokusmånad drar igång :-). För det är styrkepass väl?

    1. fokuseradenergi skriver:

      @Beata – det var supertufft!! Kör programmet på länken som jag körde, vore roligt med feedback från dig:-) Ta tid på passet från början till slut så får du press på dig. Jag ska försöka slå mitt rekord varje gång och förbättra utförandet 🙂 Det är styrka med kroppsvikten så det kräver inget annat än en timer, jag körde med iPhone timern i klockan. Jag tänker köra sådana här pass varannan veckan och varannan vecka köra mer med vikter, dels för att ”skaka” om kroppen och dels för att minimera skaderisken. kram!

  4. Beatatjata skriver:

    Ska prova, skulle hoppa ner på golvet och köra nu om jag inte trodde att chefen skulle få spel, så peppad är jag!! Kul, då kan vi jämföra tider (dvs jag har ett ambitiöst mål att sikta mot :-))

    1. fokuseradenergi skriver:

      @Beata 2 – då får vi nog jämföra oss med Trillingnöten.. skratt. jag hade ingen bra tid. Klarade inte 50 armhävningar på tå heller, så det finns många mål att förbättra med dessa pass.. Jag är SUPERTAGGAD och är väldigt tacksam för mina cyberkompisar!

  5. Beatatjata skriver:

    Hahaaaa! 50 armhävningar på tå… Jag klarar inte EN! 😀

    1. fokuseradenergi skriver:

      @Beata 3 – vilken förbättringspotential vi har 🙂

  6. Maria S skriver:

    Jag är oxå med och jämför tid 🙂 ska man göra 50 armh. i ett svep? Oj tufft 😉 ska spana in programmet ikväll på datorn.

    1. fokuseradenergi skriver:

      Kolla Bodyrock sajten så ser du de olika övningarna 🙂 Jag är fortfarande slut efter morgonträningen….

Kommentera gärna :-)

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s