Mål kommande period 24 oktober – 31 december

Dags att göra nya mål och detta är viktigt för mig. Jag vill att det blir rätt, att jag fokuserar på helheten, att de val jag gör är hållbara, jag ska mäta utvecklingen och ha nåbara mål, det ska vara RELEVANTA mål för mig… 🙂 Hoppas att ni orkar med min flummighet idag 🙂

Inspirerande meningar i processen/Kloka meningar från Bill Phillips:

  • Focus on Progress not Perfection
  • Focus on Lifetime Intensions
  • SMARTa val
  • Hans bok Transformation: The Mindset You Need. The Body You Want. The Life You Deserve

Dessa mål gäller 24 oktober – 31 december 2011

Vad ska jag uppnå:

  • Göra val som ger mig förutsättningar att vara frisk och stark
  • Balans i liv och närvaro där jag är
  • När jag fotograferar mig den 31 december 2011 så ska det synas att jag byggt mer muskler och att jag har minskat i fett
  • Jag ska klara 20 armhävningar på tårna

Hur jag ska klara mina mål /aktiviteter som ska leda mig till att klara mina mål:

  • 6 bra måltider om dagen, 6 dagar i veckan
  1. Äta så rent och naturligt som jag kan
  2. Äta mycket grönsaker till minst 3 mål om dagen
  3. Äta 2 omega 3 och en multivitamin om dagen
  4. Äta 1 msk linfrön krossat varje dag
  5. Dricka grönt te varje morgon
  6. Äta bra fetter som avokado till lunch och middag (det håller mig mätt och nöjd, och kroppen lycklig)
  • 1 dag med 3 fria måltider i veckan
  1. Alla fria måltider ska vara på samma veckodag
  2. Även om det är fria måltider så måste den innehålla protein
  3. Dricka lika mycket vatten trots fria måltider
  • Träna med FOKUS!
  1. Träna 4 stycken jättetuffa träningspass i veckan där jag ger ALLT (styrka och cardio) men max 45 minuter
  2. Träna Yoga, gärna poweryoga med fullt fokus 1 dag per vecka
  3. 2 vilodagar i veckan med max lite stretch
  • Drick 8-10 glas vatten om dagen, det första glaset DIREKT när jag vaknar
  • Sova minst 7 timmar per natt och max 9 timmar
  • Själ/Hjärta
  1. Leva/agera utefter mina värderingar
  2. Vara rädd om mig själv och andra människor
  3. Vara rak och ärlig och uppskattande och möta varje människa jag möter
  4. Påminna mig själv varje dag för jag har att vara tacksam över (massor…)

10 kommentarer Lägg till din

  1. Maria S skriver:

    Vilka bra mål, det märks att du lagt ner tid på de. Tack för inspirationen!

    1. fokuseradenergi skriver:

      Tack Maria! Hoppas på coachning när jag misströstar 🙂 KRAM!

  2. Jenny skriver:

    Tack Lotta för att du delar med dig! Så fint att du fått med själen också. Jättebra och tydliga mål. Ett tips eftersom du skrev att du vill få bort mer underhudsfett – prova att äta lite mer nyttigt fett. Jag märkte att när jag la till mer fett, typ en näve mandlar/valnötter per dag så började det lossna för mig. Jag har ett par-tre envisa kilon som jag vill bli av med och nu börjar de lossna. Tack vare att jag lagt till mer fett så har jag också klarat att skippa kolisarna på kvällen vilket även det gynnat fettminskningen. Det är lätt att man får i sig för lite fett när man äter nyttig fitnessmat tror jag. Min egen lilla teori men om det funkat för mig kanske det funkar för fler 🙂
    Tack för all inspiration du ger, din blogg blir bara bättre och bättre!
    Kram Jenny

    1. fokuseradenergi skriver:

      Tack bästa Jenny! Jag har nu lagt ned sötmandlar i väskan och tar några vid varje mellis från och med imorgon 🙂 TACK för tips och tack även för fin feedback. Kram!

  3. Jenny skriver:

    Hejja hejja, hoppas det funkar för dig med 🙂
    Jag insåg nyss, när jag läste dina mål att jag inte vågar sätta så konkreta mål av rädsla för att misslyckas… En intressant uppenbarelse för mig. Jag har ju mitt övergripande mål – snygg, pigg och stark (och rent utseendemässigt är det snygga lår jag vill åt – medan andra är besatta av sexpack på magen är jag bara ute efter fasta lår :)) men jag har inte satt några delmål. Jag tror jag ska prova att sätta några prestationsmåk, det där med armhävningar lät spännande. Fast jag som inte kommit lika långt som du nöjer mig nog med 10 långsamma riktigt djupa. 10 snabba korta klarar jag redan 🙂 Kramar till dig, lycka till i veckan!!

    1. fokuseradenergi skriver:

      Hej igen Jenny, jag är också rädd för konkreta mål. Jag tror också att jag är lite feg med 20 armhävningar men eftersom jag är jättedålig nu så väljer jag att ge mig chansen att lyckas och inte sätta för hårda mål… Men det är kanske lite fegt i ärlighetens namn… Kul att du sätter tydliga mål och du får gärna kommunicera dem här och vi kan peppa varandra. Det är bara bra människor som hänger här 🙂 Massor med kramar och njut av veckan!

  4. Suveräna, konkreta mål som täcker in allting. Ser jättebra ut och jag blir inspirerad! Jag är helt övertygad om att dina nyårs-bilder kommer visa en grymt atletisk brutta, det är du ju redan. Tycker också det ser jättebra ut med två vilodagar och intensiva träningspass när du tränar, jag tror absolut att det är nyckeln till mycket. Ser fram emot att läsa allt även framöver!!

    1. fokuseradenergi skriver:

      Japp, nu är det bara att köra 🙂 ”If you dont know where you are going, you might as well end up anywhere” så det är lika bra att sätta några mål så jag vet ungefär vart jag hamnar 🙂 Vi kört hårt och vilar däremellan 🙂 kram och tack för fantastiskt inlägg på kvällskvisten! (Gå in och läs ni som inte gjort det… ) Kram

  5. Etty skriver:

    Vilken planering med mycket bra och genomtänkta mål. Inspireras oerhört av dig!! Jag har själv suttit nu ikväll och planerat fram till jul ( såg din fråga på min blogg :)) och redogörelse kommer i veckan. Det ska bli kul att följas åt och peppa varandra även denna period! Är sååå glad att jag hittade dig och din blogg! Kram!

    1. fokuseradenergi skriver:

      Härligt Betty! Längtar att få läsa och peppa och peppas 🙂 Och jag är sååå glad att du hittat hit och jag har hittat till dig 🙂 kram!

Lämna ett svar till Jenny Avbryt svar

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s